فونیکسریمکسبهتام

پلاک‌گذاری خودروهای مناطق آزاد بخشی از ناترازی بازار خودرو را رفع می‌کند

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجاکه تولید و عرضه خودرو در کشور با یکدیگر متناسب نیست، اجرای این قانون مجلس مبنی بر پلاک‌گذاری خودروهای مناطق آزاد می‌تواند بخشی از این ناترازی را جبران کند.

پلاک‌گذاری خودروهای مناطق آزاد بخشی از ناترازی بازار خودرو را رفع می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا درباره آغاز پلاک‌گذاری ملی خودروهای مناطق آزاد، گفت: از آنجاکه تولید و عرضه خودرو در کشور با یکدیگر متناسب نیست، اجرای این قانون مجلس مبنی بر پلاک‌گذاری خودروهای مناطق آزاد می‌تواند بخشی از این ناترازی را جبران کند.

    نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این خودروها از استانداردهای مناسبی برخوردار هستند، بنابراین با اجرایی کردن این موضوع اتفاق خوبی در حوزه محیط زیستی رقم خواهد خورد و پلاک‌گذاری این خودروها منجر به کاهش مصرف سوخت می‌شود.

    وی با بیان اینکه پلاک‌گذاری ملی خودروهای مناطق آزاد منجر به تعدیل قیمت خودرو خواهد شد، اضافه کرد: هرچند ما اجرای قانون بودجه درباره پلاک‌گذاری این خودروها را به فال نیک می‌گیریم اما باید به این نکته نیز توجه شود که اصل موضوع، واردات خودروهای نو و کارکرده با عمر کمتر از 5 سال است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: پلاک گذاری خودروهای مناطق آزاد بخش کوچکی از مشکل کمبود خودرو در بازار را رفع می‌کند و برای تعدیل عرضه و تقاضا، باید واردات خودروهای نو و کارکرده با جدیت بسیار در دستورکار قرار گیرد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در حال حاضر تولید خودروسازان حدود یک میلیون دستگاه است، اما تقاضا حدود یک میلیون و 700 هزار دستگاه است که این کمبود باید از طریق واردات و افزایش تیراژ تولید برطرف شود اگر این نیاز برطرف شود گرانی خودرو برطرف و نابسامانی‌ها مدیریت می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط