فونیکسریمکسبهتام

با افزایش فروش خودرو در چین

جنگ قیمت‌ها به نفع کدام کشور شد؟

عصر خودرو- فروش خودروهای سواری چین در ماه دسامبر ۸.۳ درصد افزایش یافت و یک سال قدرتمند را برای غول خودروسازی بی‌وای‌دی و سایر برندهای داخلی که فروش بیشتری از رقبای خارجی خود داشتند، به پایان رساند.

جنگ قیمت‌ها به نفع کدام کشور شد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرد که فروش 2.37 میلیون دستگاه خودرو برای دسامبر و پنجمین ماه متوالی افزایش بود، اگرچه رشد از جهش 25.5 درصدی در ماه نوامبر کاهش یافت.

    فروش تمام سال با 5.3 درصد افزایش به 21.93 میلیون رسید که سومین سال متوالی رشد برای بزرگترین بازار خودروی جهان، در بحبوحه جنگ قیمت‌ها بود زیرا خودروسازان به دنبال جذب مشتری بودند.

    سال گذشته نیز تقریباً به طور قطع چین به بزرگترین صادرکننده خودروهای سواری در جهان تبدیل شد و از ژاپن پیشی گرفت، زیرا بی‌وای‌دی و سایر برندهای خودروهای الکتریکی محلی در خارج از کشور پیشرفت کردند. صادرات خودروهای سواری چین در سال 2023 با 62 درصد افزایش به رکورد 3.83 میلیون دستگاه رسید.

    داده‌های گمرک ژاپن نشان می دهد که صادرات خودروهای سواری به استثنای وسایل نقلیه دست دوم در 11 ماه اول سال 3.5 میلیون بوده است.

    بر اساس گزارش رویترز، فروش خودروهای باتری‌دار در چین در سال گذشته 20.8 درصد پس از جهش 74.2 درصدی در سال 2022 افزایش یافت. فروش خودروهای پلاگین هیبریدی که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر از الکتریکی هستند،  پس از افزایش 160.5 درصدی سال گذشته، 82.5 درصد افزایش یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم