فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۳ درصدی تولید لاستیک

عصر خودرو- در ۹ ماهه امسال ۱۵ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۸۰۱ حلقه به وزن ۱۲۱ هزار و ۹۷ تن لاستیک سواری تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۳ درصدی در تعداد و یک درصدی در وزن داشته است.

کاهش ۳ درصدی تولید لاستیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، بررسی عملکرد کارخانجات تایر در 9 ماهه نخست سال 1402 نشان می‌دهد که 6 هزار و 876 حلقه لاستیک خودروهای سواری از نوع بایاس (نوعی تایر ضخیم) به وزن 45 تن تولید شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه خود در سال 1401، کاهش 70 درصدی را تجربه کرده است.

    طی مدت زمان مذکور 15 میلیون و 772 هزار و 925 هزار حلقه لاستیک سواری رادیال هم با وزنی بالغ بر 121 هزار و 52 تن تولید شده که در مقایسه با 9 ماهه نخست سال 1401، از نظر تولید و وزن به ترتیب با کاهش 3 و یک درصدی مواجه شده است.

    به این ترتیب مجموع میزان تولید و وزن لاستیک خودروی سواری، 15 میلیون و 779 هزار و 801 حلقه به وزن 121 هزار و 97 تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش 3 درصدی در تولید و یک درصدی در وزن داشته است.

    همچنین مجموع تولید لاستیکوانت از نظر وزن 8 درصد و از نظر حلقه 12 درصد کاهش یافته است. مجموع تولید لاستیک باری اتوبوسی از نظر حلقه یک درصد و از نظر وزنی 3 درصد افت کرده است.

    در مجموع تولید کل تایر خودرو طی 9 ماهه امسال نسبت به 9 ماهه پارسال در حلقه 3 درصد و در وزن کاهش یک درصدی را تجربه کرده است.

    همچنین مجموع تولیدات کارخانجات تایر اعم از سواری، باری، کشاورزی، دوچرخه، موتور و… در 9 ماهه امسال در مقایسه با زمان مشابه خود در سال 1401 با افزایش یک درصدی در تعداد و کاهش یک درصدی در وزن همراه شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط