فونیکسریمکسبهتام

بی‌وای‌دی ۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ فروخت

عصر خودرو- بی‌وای‌دی رکورد فروش سه ماهه خود را برای به چالش کشیدن تسلا در بازی خودروهای الکتریکی ثبت کرد.

بی‌وای‌دی ۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ فروخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، خودروساز چینی بی‌وای‌دی در سه ماهه چهارم 526 هزار و 409 دستگاه خودروی تمام الکتریکی فروخته است، به این معنی که تسلا برای حفظ وضعیت شماره یک خود در روز سه شنبه (2 ژانویه) به یک رکورد نیاز دارد.

    پرفروش‌ترین برند خودروی چینی، فروش 340 هزار و 178 خودروی برقی و هیبریدی را در ماه دسامبر که شامل 190 هزار و 754 خودروی تمام الکتریکی است، به کمک تخفیف‌های شدید پایان سال گزارش کرد. در مجموع، بی‌وای‌دی  3.01میلیون دستگاه در سال 2023 فروخت.

    بی‌وای‌دی باید در چند روز دریابد که آیا به اندازه کافی خودرو فروخته است که برای اولین‌بار به صورت سه ماهه از تسلا سبقت بگیرد و به بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی در جهان تبدیل شود. بر اساس برآوردهایی که بلومبرگ گردآوری کرده است، تحلیلگرانی که تسلا را دنبال می‌کنند، انتظار دارند حدود 483 هزار و 200 دستگاه شود.

    مدل 3 و سایبرتراک با روکش فولاد ضد زنگ که تحویل آن‌ها در پایان نوامبر آغاز شد، ممکن است به هدف فروش 1.8 میلیونی تسلا در یک سال آینده کمک کند. این خودروساز آمریکایی همچنین به‌تدریج هزینه‌ها را در ایالات‌متحده و چین تعدیل کرده است که جنگ قیمتی را در اواخر سال 2022 آغاز کرد که تا سال 2023 ادامه یافت.

    حجم کل سال بی‌وای‌دی تقریباً به اندازه فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی آن در پنج سال گذشته بود. این شرکت مستقر در شنژن که هدف فروش سالانه سه میلیون نفر را داشت، در سال 2023 شاهد رشد سریعی بود که برای اولین‌بار در رتبه بندی 10  فروش جهانی برتر خودرو قرار گرفت. سهام بی‌وای‌دی در سال 2023 تقریباً 24 درصد سقوط کرد. بی‌وای‌دی به برنامه‌های توسعه جهانی تهاجمی خود در 12 ماه گذشته ادامه داد.

    انجمن خودروهای سواری این کشور در تخمین اولیه منتشر شده در دسامبر اعلام کرد، انتظار می‌رود فروش خرده‌فروشی خودروهای انرژی نو در سال 2023 در چین با 36.5 درصد افزایش سالانه به حدود 7.75 میلیون دستگاه برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم