فونیکسریمکسبهتام

آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم برگزار گردید

عصر خودرو- آیین ملی چوگان ایران، هفتم و هشتم دی ماه به میزبانی و حمایت شرکت کرمان موتور و ارگ جدید بم برگزار گردید و چهار تیم برتر کشور از استان‌های تهران، اصفهان و کرمان به مناسبت برگزاری این آیین در شهرستان بم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم برگزار گردید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰:۰۰
  • آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم برگزار گردید
  • آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم برگزار گردید
  • آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم برگزار گردید
  • آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم برگزار گردید

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مسابقات تیم های فراجا، پاژ کرمان، بسپار شیمی سپیدان و ارتش حضور داشتند. در این دوره از رقابت های هفته هجدهم، تیم پاژ کرمان با پیروزی برابر تیم های فراجا و ارتش اصفهان عنوان نخست را به خود اختصاص داد و تیم فراجا مقام دوم را به دست آورد. تیم های ارتش و بسپار شیمی سپیدان به ترتیب در رده های بعدی ایستادند. در پایان مسابقات اسب پینتو از تیم پاژ کرمان عنوان بهترین اسب و احمد تیغ علی از تیم فراجا بهترین بازیکن انتخاب شدند.

این رویداد ملی با حضور محمد مهدی فداکار استاندار کرمان ، مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان، منعم سرپرست اداره‌کل امور استان‌ها، پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان کرمان، اصغر ناظری سرپرست فدراسیون چوگان، عبدالمهدی مستکین معاون دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، مومنی مدیر مرکز میراث ناملموس ایران، استاندار و معاون اقتصادی استانداری کرمان، مدیر اداره کل میراث فرهنگی، رییس اتاق بازرگانی کرمان  و مسئولین، پیشکسوتان، ورزشکاران و علاقه‌مندان چوگان برگزار گردید.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری مسابقات چوگان در بم گفت: با وجود قدمت 2 هزار و 500 ساله ارگ تاریخی بم و همچنین قدمت سه هزار ساله چوگان در کشور، دبیرخانه دائمی آیین ملی چوگان در شهرستان بم دایر خواهد شد.

مریم کاظمی پور در حاشیه آیین آغاز رویداد ملی چوگان در بم در جمع خبرنگاران بیان کرد: سیاستی که وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون چوگان در پیش گرفته تمرکززدایی است که برگزای مسابقات از پایتخت خارج و به سایر استان های کشور برده شود.وی ادامه داد: هویت سازی رسالت ورزش به عنوان یک رویکرد اجتماعی است و بخشی از اصول اولیه رقابت‌ها آیین های ارزشمند هویتی و ملی ایرانیان باستان است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط