فونیکسریمکسبهتام

چالش‌های زیرساختی برای خودرو‌های برقی

عصر خودرو- یکی از دست انداز‌ها در مسیر استفاده از خودرو‌های برقی در مکان‌های شهری، نبود زیر ساخت برای جایگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی است.

چالش‌های زیرساختی برای خودرو‌های برقی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما؛ مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران گفت: 83 درصد آلودگی هوا ناشی از اگزوز‌های دودزاست.

    آقای عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، 25 مرداد 1402 در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: سعی می‌کنیم در واردات خودرو به سمت خودرو‌های آینده حرکت کنیم نه خودرو‌های گذشته، از جمله واردات خودرو‌های برقی که با فناوری روز دنیا، ساخت داخل خواهند شد.
    به گفته آقای پورمجیب مدیر عامل تامین قطعات ایران خودرو؛ زیرساخت‌های شارژ برق این خودرو‌ها باید در کشور توزیع شده باشد.

    براین اساس؛ هموار شدن این مسیر هم قانون دارد و هم مشوق، از ساماندهی صنعت خودرو تا قانون هوای پاک و حضور وزارت نفت برای هموار شدن این مسیر.

    جواد اوجی وزیر نفت می‌گوید: سرمایه گذارانی که در این زمینه سرمایه گذاری کنند، وزارت نفت تقبل کرده آن میزان سوختی که صرفه جویی می‌شود یا حواله‌ی سوخت را پرداخت کند و یا به نرخ فوب (قیمت تا لحظه تحویل روی کشتی) خلیج فارس به سرمایه گذار پرداخت کند.

    براساس این گزارش؛ نبود زیر ساخت همچنان مهمترین دست انداز این مسیر است که به گفته عادل دمشقی، معاون مدیر عامل در کسب و کار برقی سازی مپنا، پیش بینی می‌شود تا 3 سال آینده بیش از هزار و 500 جایگاه در تهران برای خودرو‌های برقی ایجاد شود.

    شهریور امسال ایستگاه شارژ میدان آزادی به بهره برداری رسید، تا تعداد این ایستگاه‌ها در تهران، کرج و برخی شهر‌ها به 100 ایستگاه شارژ برسد.

    عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: این شارژ‌ها حدود 40 کیلووات است، یعنی یک خودرو کمتر از 50 دقیقه شارژ سریع می‌شود و در شارژ کند هم مردم می‌توانند خودروی خود را از شب تا صبح در منزل شارژ کنند.

    عادل دمشقی، معاون مدیر عامل در کسب و کار برقی سازی مپنا می‌گوید: ساکنان ساختمان ممکن است بگویند ما که خودروی برقی نداریم، استفاده از برق مشاع چگونه است؟ که در پاسخ باید گفت: با استفاده از نرم افزار‌هایی میزان برق مصرفی برای مدیر ساختمان قابل رویت است که چه مقدار از برق مصرفی در ساختمان ناشی از شارژ خودروی برقی بوده است.

    براساس این گزارش؛ این مسیر با خط تولید شارژر سریع ایستگاهی با ظرفیت هزار و 200 دستگاه و 5 هزار دستگاه شارژر معمولی در مپنا آغاز و نصب 5 هزار دستگاه شارژر برای خودرو‌ها و 2 هزار دستگاه برای موتورسیکلت‌ها تا پایان سال 1403 هدفگذاری شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط