فونیکسریمکسبهتام

۴۷ درصد وسایل نقلیه فعال کشور فرسوده است

عصر خودرو- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از فرسودگی ۴۷ درصد وسایل نقلیه کشور خبر داد و گفت: تصادفات رانندگی به ۷ درصد تولید ناخالص ملی لطمه می‌زند.

۴۷ درصد وسایل نقلیه فعال کشور فرسوده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سیدکمال هادیانفر در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار کرد: امروز با 85 میلیون نفر جمعیت بیش از 52 میلیون نفر دارای گواهینامه مختلف  هستند. حدود 40 میلیون وسیله نقلیه در کشور مورد استفاده قرار می گیرد و 47 درصد این وسایل نقلیه در سن فرسودگی قرار دارند.

    وی با اشاره به اینکه وضعیت راههای کشور 297 هزار کیلومتر است، افزود: سال گذشته 35 میلیارد تردد در شهرها و 7 میلیارد در جاده‌ها داشتیم که میزان افزایش تردد در جاده‌ها گی کشور حدود 6 درصد بوده است.

    وی با بیان اینکه کاهش تصادفات یکی از الزامات قانونی است، افزود: 8 دستگاه در کاهش تصادفات نقش دارند؛ سال 83 حدود 28 هزار کشته در تصادفات داشتیم که اگر با همان سرعت پیش می‌رفتیم امروز تعداد کشته باید حدود 35 هزار نفر می شد.اما با شرایطی که در دولت‌های گذشته و دولت سیزدهم روی داد کاهش تلفات ناشی از تصادفات را داشته ایم و به حدود 19 هزار کشته رسیده ایم.

    وی با بیان اینکه 15 تا 20 درصد مجروحان تصادفات رانندگی منجر به قطع نخاع می شود، اضافه کرد: تصادفات 7 درصد به تولید ناخالص ملی لطمه می زند و 9 تا 11 درصد بودجه کشور را مصروف خود می کند.

    وی با بیان اینکه 5 عامل مدیریت، وسیله نقلیه، عامل انسانی، راه و قوانین  و مقررات بازدارنده در کاهش تصادفات رانندگی کوثر هستند، افزود: امیدواریم جدی ترین دغدغه کشور یعنی کاهش تصادفات رانندگی را رقم بزنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط