فونیکسریمکسبهتام

خودروهای پاک ایران خودرو از برندهای معتبر

معرفی دو تاکسی برقی جدید ایران خودرو

عصر خودرو- گروه صنعتی ایران خودرو طی هفته گذشته دو محصول برقی جدید را به سبد محصولات وارداتی اش افزود که هر دو پتانسیل ورود سریع و اثرگذار به ناوگان تاکسیرانی کشور را دارند.

معرفی دو تاکسی برقی جدید ایران خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  این دو محصول شامل MPV از برند معتبر بستیون متعلق به گروه خودروساز FAW چین و دیگری سدان GRE از برند مشترک رنو فرانسه و JMC چین (50 درصد سهم رنو و 37 درصد سهم JMC و 13 درصد دولت چین) است.

    تاکسی برقی GRE

    سدان GRE محصولی از برند JMEV چین با نام اصلی YI است. برند JMEV؛ جوینت ونچر مشترک گروه رنو فرانسه با سهم 50 درصدی و خودروسازی جیانگ‌‍لینگ یا JMCبا سهم 37 درصدی و موسسه توسعه کشاورزی و ساخت و ساز چین با سهم 13 درصدی است. این شرکت پس از کسب بالاترین سهم توسط رن ودر سال 2019، رسما مسیر توسعه خودروهای الکتریکی را در پیش گرفت.

     

    سدان Yi از سری محصولات برند JMEV به عنوان لیموزین متحرک معرفی می شود . این سدان با طول 4670 میلیمتر و فاصل هبین دو محور 2750 میلیمتر، فضای قابل توجهی را برای سرنشینان بخصوص در ردیف دوم به ارمغان می آورد.

    ظرفیت باتری این خودرو 43.9 کیلووات است که با یک بار شارژ کامل در شرایط استاندارد، قادر به پیمایش 400 کیلومتر است. پیشرانه این خودرو قادر به تولید حداکثر توان 147 اسب بخار و گشتاور 225 نیوتن متر است و حداکثر سرعت آن 140 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 آن 9.5 ثانیه اعلام شده است.

     

    این محصول برقی وارداتی، دارای سه سال گارانتی یا 100 هزار کیلومتر پیمایش است و باتری آن نیز دارای گارانتی شش ساله یا 500هزار کیلومتر پیمایش است. گروه صنعتی ایران خودرو با دارا بودن گسترده ترین شبکه خدمات پس از فروش در کشور، شرایط ویژه ای را برای ارایه خدمات به این محصول در دوره گارانتی و وارانتی تدارک دیده است.
    گروه خودروسازی رنو در سال 2021، شرکتی با عنوان Mobilize را تاسیس کرد که هدف اصلی آن ارائه خودروهای حمل و نقل به صورت اشتراکی یا حمل و نقل تاکسی و ... است و این سدان، نخستین محصولی است که رنو به صورت اختصاصی منطبق بر نیاز این استارت‌آپ توسعه داده و قرار است در کشورهایی مانند اسپانیا، فرانسه و ایتالیا وارد ناوگان موبیلایز رنو شود.

    این خودرو در سال 2022 از موسسه یوروان‌کپ اروپا موفق به کسب 4 ستاره ایمنی شده و تا پایان سال 2022 حدود 40 دستگاه از آن به ناوگان خودروهای اشتراکی رنو در اروپا اضافه شده اند.

    بستیون NAT

    خودرو MPV یا ون چند منظوره بستیون NAT، خودروی یاست که در اصل برای حمل و نقل و تاکسی توسعه پیدا کرده و نام NAT آن نیز مخفف Next Automatic Taxi است که بیانگر هویت واقعی این محصول است. بستیون، برندی از گروه بزرگ خودروسازی  FAW (نخستین خودروساز چین) است که برند هونگچی نیز از زیرمجموعه های آن به حساب می آید. هویت ظاهری بستیون NAT در در کشویی جانبی آن خلاصه می شود که امکان سوار و پیاده شدن آسان مسافران را فراهم می کند و خطری برای موتورسوارها یا عابرینی که از طرفیت نزدیک می شوند نخواهد داشت.

     

    این خودرو در گام نخست قرار است در سرویس حمل و نقل اشتراکی DiDi چین و همچنین سرویس حمل و نقل اشتراکی T3 Mobility ( مشترک بین FAW، دانگ فنگ و چانگان) مورد استفاده قرار بگیرد.  این محصول دارای باتری لیتیوم فسفات است که در 30 دقیقه می تواند تا 80 درصد شارژ شده و با یک بار شارژ قابلیت پیمایش تا 425 کیلومتر را دارد. موتور برقی فاو بستیون NAT دارای حداکثر قدرت 161 اسب بخار با حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر است. این خودرو دارای ابعاد 4450 میلی‌متر طول، 1840 میلی‌متر عرض و 1680 میلی متر ارتفاع و فاصله دو محور 2850 میلی متر است. فضای بسیار مناسب سرنشین و بار و نیز سهولت در پیاده و سوار شدن مسافران از ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود.

    امکاناتی از جمله فرمان برقی، صندلی‌های چرمی شش حالته با تهویه و حالت استراحت برای راننده و چهار حالته برای سرنشین، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، سامانه بازیابی انرژی ترمز و گرمای اضافی، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز اضطراری، سامانه کمک حرکت در سربالایی، سامانه جلوگیری از واژگونی، کروز کنترل، سامانه پایش فشاد باد تایرها، ترمز پارک برقی، اتوهلد، در عقب سمت راست کشویی برقی و چراغ‌های جلو تمام ال.ای.دی می‌تواند سفر مطلوب و راحتی را برای راننده و سرنشینان فراهم کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط