فونیکسریمکسبهتام

آخرین وضعیت بازار خودرو

پیش‌فروش خودروهای وارداتی غیرقانونی است

عصر خودرو- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران از افزایش قیمت دو مدل خودرو در یک ماه گذشته خبر داد و بر غیرقانونی بودن پیش‌فروش خودروهای وارداتی تاکید کرد.

پیش‌فروش خودروهای وارداتی غیرقانونی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران از تداوم رکود بر بازار خودرو خبر داد و گفت: عرضه و تقاضا در یک ماه گذشته حرکت چشمگیری را تجربه نکرده و تنها تغییر قابل توجه در این مدت افزایش قیمت دو خودرو به دلیل فاکتور نشدن آنها و محدود شدن عرضه‌شان بوده است.

    وی افزود: خودروهای پژو پارس معمولی و TU5 و هایما S7 در یک ماه گذشته افزایش قیمت داشتند. پژوی معمولی 10 میلیون و TU5 حدود 25 میلیون گران‌تر شدند و هایما 70 میلیون افزایش قیمت داشته است، به این ترتیب هایما از  یک میلیارد و 350 میلیون به یک میلیارد و 420 میلیون تغییر قیمت داده، TU5 نیز 620 میلیون بود که اکنون 655 میلیون شده و پژو پارس 505 میلیون بود که ارزش کنونی آن به 515 میلیون تومان رسیده است.

    موتمنی در پاسخ به اینکه خبر عرضه قطعی واردات خودرو از سوی وزارت صمت تکانه‌ای به بازار وارد آورده یا نه گفت: عرضه خودروهای وارداتی همچنان محدود است و اگر 40 هزار خودرویی که گفته شده به بازار وارد می‌شود، در سه ماه آینده می‌توانیم شاهد تغییراتی باشیم.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو اظهار کرد: مشکل امروز بازار خودرو کمبود کالاست. قرار بود امسال یک میلیون و 200 هزار خودرو در کشور تولید شود که این امر محقق نشد و اگر می‌شد امروز شاهد تاثیرات آن در بازار بودیم و بازار مبتلا به به کمبود کالا نبود. البته که امروز هم واردات با هدف تعدیل بازار و جبران کمبود انجام می‌شود.

    وی درباره تاثیر تولید و واردات خودروهای برقی و تاثیر آن بر بازار گفت: اجرای این ایده خوب اما زمان‌بر است و نمی‌توان موضوع تعدیل بازار را معطل تامین و عرضه این خودروها نگه داشت.

    موتمنی در نهایت نکاتی را در مورد خرید خودروهای وارداتی یادآور شد و بر توجه به آنها به هنگام خرید این اقلام تاکید کرد؛ به گفته این کارشناس در حال حاضر پیش‌فروش خودروهای وارداتی امری به کل بی‌معناست و حتی شرکت‌هایی‌ که مجوز واردات خودرو را دریافت کرده‌اند، خود نمی‌توانند خودرو بفروشند و این خودروها تنها از طریق سامانه وزارت صمت به فروش می‌رود، همچنین پیش‌فروش هر گونه خودروی وارداتی و حتی داخلی در خارج از سامانه یادشده غیرقانونی به شمار می‌آید. 

    موتمنی در خرید خودروهای لیزینگی توجه به اینکه این خودروها مجوز بانک مرکزی داشته باشد را مهم دانست، وی همچنین بر ممنوعیت خرید و فروش خودروهای گذر موقت تاکید کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم