فونیکسریمکسبهتام

جدی: واردات خودرو نو و کارکرده معطل تأمین ارز است

عصر خودرو- نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تخصیص ارز برای واردات خودروهای نو و کارکرده به کشور اظهار کرد: دو سال است واردات خودرو نو و کارکرده به عنوان یکی از مسائل اصلی کشور معطل تأمین ارز است و از طریق بانک مرکزی دائم بهانه‌جویی می‌شود.

جدی: واردات خودرو نو و کارکرده معطل تأمین ارز است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی جدی نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی در جلسه دوشنبه 20 آذر 1402 صحن مجلس در تذکری خطاب به رئیس جمهوری گفت: ضمن تقدیر و تشکر از سفرهای استانی دولت جهت رفع مشکلات مردم به صورت میدانی اما حواستان به رفتارهای دوگانه و سلیقه‌ای بانک مرکزی در تخصیص و تأمین ارز مورد نیاز صنایع باشد؛ قبلاً نیز این موضوع را به شما تذکر داده بودم و حتی حضوری به شما اعلام کردم که دو سال است واردات خودرو نو و کارکرده به عنوان یکی از مسائل اصلی کشور معطل تأمین ارز است و از طریق بانک مرکزی دائم بهانه‌جویی می‌شود.

    وی افزود: هزار صنعت‌گر 6 ماه است در نوبت تأمین چند صد هزار یا چندین میلیون تخصیص و تأمین ارز هستند و تولید آنها با مشکل مواجه شده‌اند در حالی که چندین میلیارد دلار ارز به واردات غیرضروری چای آن هم به یک شرکت خاص تخصیص داده شده است؛ ضرورت دارد با عوامل این وضعیت چه در این دولت و چه در دولت سابق بدون اغماض برخورد شود و با یک آسیب‌شناسی اساسی از تکرار دوباره این قسم اتفاقات جلوگیری شود، نفوذ را جدی بگیریم.

    این نماینده مجلس در تذکر دیگری به وزیر بهداشت و درمان گفت: برقراری فوق‌العاده خاص کادر سلامت اجرای کامل قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، اجرای شغل سخت و زیان‌آور پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی ضروری است. نیروی پرستاری و خدمات درمانی در سختی هستند و بسیاری از پرستاران و پرسنل درمان ماهیانه تا صد ساعت اضافه کار اجباری دارند که باعث فرسودگی کادر درمان می‌شود. کسری نیروی خدمات درمان در شیروان به فوریت حل شود، پرسنل درمانی خدمات درمانی انجام می‌دهند اما هیچ وقت مزیت‌های درمانی به آنها تعلق نمی‌گیرد که این منصفانه نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط