فونیکسریمکسبهتام

سهم ۱.۵ درصدی ایران از تولید ۵۵ میلیون خودرو در جهان

ایران بیشتر از فرانسه و انگلیس خودرو تولید کرد

عصر خودرو- انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا از کاهش ۸ درصدی تولید خودروهای سواری ایران طی ۹ ماهه ۲۰۲۳ خبر داد و با این وجود اعلام کرد ایران در این دوره بیشتر از کشورهای صنعتی مثل فرانسه و انگلیس خودرو تولید کرده است.

ایران بیشتر از فرانسه و انگلیس خودرو تولید کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا کل خودرو‌های سواری تولیدی دنیا در 9 ماهه سال جاری میلادی را 55 میلیون و 134 هزار دستگاه اعلام کرد.

    تولید خودرو‌های سواری دنیا در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر2023 با رشد حدود 10 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در 9 ماهه سال قبل 50 میلیون و 212 هزار دستگاه خودرو سواری در دنیا تولید شده بود.

    *سهم 1.5 درصدی ایران از کل تولید خودروهای سواری جهان

    این انجمن تخصصی اروپایی از کاهش تولید خودرو‌های سواری در ایران طی 9 ماهه سال جاری میلادی خبر داده است.

    ایران در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سال قبل 911 هزار و 137 دستگاه خودرو سواری تولید کرده بود، اما در مدت مشابه امسال تولید خودرو‌های سواری در ایران با کاهش 8 درصدی مواجه شده و به 837 هزار و 311 دستگاه رسیده است.

    بر اساس این گزارش، ایران سهم 1.5 درصدی از کل تولید خودرو‌های سواری دنیا در 9 ماهه امسال داشته است.

    ایران با وجود کاهش تولید خود همچنان از بسیاری کشورهای صنعتی خودرو سواری بیشتری تولید کرده است. تولید خودرو سواری در ایران طی 9 ماهه سال جاری میلادی بیشتر از انگلیس، روسیه، ترکیه، تایلند، ایتالیا، حتی فرانسه بوده است. ایران بیش از دو برابر ایتالیا در این دوره خودرو تولید کرده است. تولید خودرو سواری در فرانسه طی این مدت 720 هزار دستگاه و در انگلیس 657 هزار دستگاه بوده است.

    *تولید یک سوم خودروهای سواری جهان در چین

    چین بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو سواری جهان در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر امسال بوده به طوری که 17 میلیون و 537 هزار دستگاه خودرو سواری در این مدت تولید کرده و سهم حدود 32 درصدی از کل تولیدات جهان را به خود اختصاص داده است. تولید خودرو چین حدود 5 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

    آمریکا با تولید 5 میلیون و 848 هزار دستگاه خودرو سواری در رتبه دوم و ژاپن با 5 میلیون و 632 هزار دستگاه در رتبه سوم از این نظر قرار داشته‌اند. تولید خودرو آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد داشته و تولید ژاپن با رشد بیش از 18 درصدی مواجه شده است.

    روسیه که به دلیل جنگ اوکراین با تحریم‌های غرب روبرو شده و در 9 ماهه سال قبل با افت 66 درصدی تولید خودرو‌های سواری مواجه شده بود در 9 ماهه امسال نیز شاهد افت 9 درصدی تولیدات خود بوده است. تولید خودرو سواری روسیه در این دوره به 312 هزار دستگاه بالغ شده است. 

    میزان تولید خودرو‌های سواری در برخی کشور‌های دیگر در 9 ماهه 2023 عبارت است از: ترکیه 684 هزار دستگاه، هند 3 میلیون و 557 هزار دستگاه، کره جنوبی 2 میلیون و 934 هزار دستگاه، اندونزی 865 هزار دستگاه، آلمان 2 میلیون و 973 هزار دستگاه، ایتالیا 412 هزار دستگاه، سوئد 218 هزار دستگاه و بلژیک 213 هزار دستگاه.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط