فونیکسریمکسبهتام

نخستین سری فونیکس تیگو۸ پروe+ آماده ورود به خیابان ها

تحویل اولین خودرو تولیدی پلاگین هایبرید تولیدی کشور به همراه شارژر دیواری و قابل حمل

عصر خودرو- شرکت مدیران خودرو ۱۵آذرماه نخستین سری تیگو۸ پروe+ را با دو شارژر دیواری و قابل حمل به نخستین خریداران این خودرو تحویل داد.

تحویل اولین خودرو تولیدی پلاگین هایبرید تولیدی کشور به همراه شارژر دیواری و قابل حمل
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱:۰۰
  • نخستین سری فونیکس تیگو8 پروe+ آماده ورود به خیابان ها
  • نخستین سری فونیکس تیگو8 پروe+ آماده ورود به خیابان ها
  • تحویل اولین خودرو تولیدی پلاگین هایبرید تولیدی کشور به همراه شارژر دیواری و قابل حمل

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، تیگو8 پرو e+ نخستین خودرو پلاگین هایبرید مونتاژی ایران به حساب می آید که ورودش عصری جدید در خیابان های ایران را آغاز خواهد کرد. این خودرو علاوه بر کسب عنوان نخستین خودرولاگین هایبرید مونتاژی ایران، قوی ترین خودرو مونتاژی در کشور نیز به حساب می آید و در زمینه امکانات نیز در بالاترین سطح بین خودروهای جدید و قدیمی بازار قرار دارد.

شرکت میدران خودرو و برند فونیکس برای رفع نگرانی شارژ باتری های 19.27 کیلووات ساعتی این خودرو که قلب اصلی چرخه هایبرید آن به شمار می رود در اقدامی که از پیش اعلام نشده بود، دو شارژر وال باکس(قابل نصب روی دیوار پارکینگ) و شارژر همراه (پرتابل) را نیز به نخستین خریداران این خودرو تحویل داد. تیگو8 پرو e+ ضمن بهره گیری از دو موتور الکتریکی روی محور جلو و همچنین یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزنیی توانایی دستیابی به حداکثر قدرت 326 اسب بخار و حداکثر گشتاور 510 نیوتون متر را دارد و ظرفیت سرنشینان آن به 7 نفر می رسد. این خودرو در حالت تمام الکتریکی توانایی پیمایش تا 75 کیلومتر را دارد اما این پایان راه نیست چرا که در ترکیب هایبرید همکاری موتور بنزینی و دو موتور الکتریکی این خودرو توانایی پیمایش مجموع تا هزار کیلومتر را دارد. مصرف سوخت این خودرو در حالتی که موتور بنزینی عمدتا به شارژ باتری برای موتورهای برقی می پردازد عدد باورنکردنی 1.55 لیتر در صد کیلومتر است و در حات تمام بنزینی که تنها روی سرعت های بالا اتفاق می افتد، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به 6.5 لیتر در صد کیلومتر می رسد.

موتور های برقی این خودرو دو گزینه 55 و 70 کیلوواتی هستند که خروجی گشتاورشان به ترتیب 155 و 160 نیوتون متر است و پیشرانه 1.5 لیتری آن از نوع مجهز به توربوشارژر است.  این خودرو در نمای ظاهری مشابه تیگو8 پرومکس است و با نسخه پرو تفاوت هایی از جمله چراغ های عقب و جلوپنجره دارد و در داخل کابین نیز سطح امکانات آن مشابه تیگو 8 پرومکس است. از جمله امکانات تیگو8 پرو e+ می توان به سقف پانورامیک، صندلی برقی راننده و شاگرد، گرم کن فرمان، گرمکن صندلی های ردیف اول و دوم، تهویه صندلی های جلو، شش کیسه هوا، دوربین 360 درجه ، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی و کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل فشار باد تایر ها، سیستم های ایمنی و کمک راننده  ADAS، کروز کنترل تطبیقی، تنظیم ارتفاع نور خودکار، سیستم صوتی SONY با 8 بلندگو، دستیار صوتی، کول باکس، استارت و ورود بدون کلید، نورپردازی داخلی در 64 رنگ، کلاستر دیجیتالی و… اشاره کرد.

مدیران خودرو این کراس اوور 7 نفره پلاگین هایبرید را با قیمت 2.764.700.000 تومان به نخستین مشتریان عرضه کرده است. این خودرو در حالی حدود 180 میلیون تومان از نسخه پرومکس گرانتر است که حدود 70 اسب بخار قدرت و 120 نیوتون متر گشتاور بیشتری از این خودرو دارد و با ظرفیت کامل شارژ و باک سوخت توانایی پیمایش تا 400 کیلومتر بیشتر از پرومکس دارد اما در عوض پرومکس از سیستم دو دیفرانسیل فعال AWD هوشمند بهره می برد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط