فونیکسریمکسبهتام

خودروهای برقی ناجی اقتصاد جهان شدند

عصر خودرو- سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که تجارت جهانی کالاها بر حسب تقاضا برای خودرو افزایش یافته است.

خودروهای برقی ناجی اقتصاد جهان شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سازمان تجارت جهانی در گزارشی که هشدار داد فشارهای ژئوپلیتیکی چشم انداز کوتاه مدت را بسیار نامطمئن می‌کند، گفت: تجارت جهانی کالا از رکود اخیر در بحبوحه تقاضای قوی تر برای خودرو و وسایل الکترونیکی در حال بهبود است.

    این سازمان مستقر در ژنو در گزارشی اعلام کرد که فشارسنج دوره‌ای کالاهای سازمان تجارت جهانی نسبت به قرائت قبلی 99.1 اعلام شده در ماه اگوست به 100.7 افزایش یافت. خط پایه 100 نشان دهنده رشد در سه ماهه بعدی است که مطابق با روندهای میان مدت است.

    بر اساس گزارش منتشر شده در وب‌سایت سازمان تجارت جهانی، «حجم تجارت کالا به تدریج در نیمه دوم سال 2023 به سمت روند میان‌مدت خود بازخواهد گشت، اگر چه به دلیل داده‌های اقتصادی مختلط و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، عدم اطمینان همچنان بالاست».

    در این گزارش آمده است، در حالی که فروش خودروهای الکتریکی ممکن است تجارت جهانی را تقویت کند اما نتیجه ضعیف مواد خام ممکن است تا حدی به دلیل تضعیف بازارهای املاک باشد زیرا نرخ‌های بهره همچنان بالا هستند.

    طبق گزارش بلومبرگ، ماه گذشته سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی خود را برای تجارت جهانی کالا در سال 2023 از پیش بینی آوریل برای افزایش 1.7 درصدی نسبت به سال گذشته و بسیار کمتر از میانگین 2.6 درصدی در دهه گذشته به 0.8 درصد کاهش داد. تجارت کالای سازمان تجارت جهانی 3.3 درصد برای سال 2024 افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط