فونیکسریمکسبهتام

تعرفه‌های سنگین واردات خودرو هدف ساماندهی بازار را خنثی می‌کند

عصر خودرو- نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: تعرفه‌های سنگین هدفِ واردات خودرو که ساماندهی بازار و تامین خودروی ارزان قیمت و باکیفیت برای مردم است را خنثی می‌کند و مزیت‌های آن از بین می‌رود.

تعرفه‌های سنگین واردات خودرو هدف ساماندهی بازار را خنثی می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، معین الدین سعیدی  درباره واردات خودروهای کارکرده، گفت: متاسفانه تاکنون آئین‌نامه واردات خودرو ابلاغ نشده است، از سوی دیگر طرح مسائلی مانند محدودیت‌های مدنظر سازمان استاندارد یا منشا تامین ارز یا انحصار در واردات از دیگر بحث‌های نگران‌کننده است.

    نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف قانونگذار از تصویب واردات خودروهای کارکرده شکست انحصار خودروسازی‌های داخلی است تا مردم بتوانند با حداقل هزینه‌ها خودروی ایمن و باکیفیت خریداری کنند، که به دلیل فرصت‌سوزی دولت عملا این هدف محقق نمی‌شود.

    وی اضافه کرد: هرچند وزارت صمت وعده عملیاتی شدن این قانون را می‌دهد اما در عمل این اتفاق رخ نمی‌دهد و مردم نیز از ما انتظار دارند که ما با ابزارهای نظارتی خود از جمله سوال، تذکر،استیضاح و اعمال ماده 234 این موضوع را پیگیری کنیم.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره تعرفه واردات خودرو، تصریح کرد: هدف ما از تصویب واردات خودرو، تامین خودروی ایمن، باکیفیت و ارزان قیمت است همان چیزی که مردم در سایر کشورها از آن برخوردار هستند. اینکه مردم ناچار باشند خودرویی که در امارات یک میلیارد تومان است، را در ایران 5 میلیارد تومان خریداری کنند، چه معنایی دارد؟

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه به موضوع واردات خودرو صرفا نباید به دید تامین منابع مالی دولت نگاه کرد، افزود: تعرفه‌های سنگین هدف واردات خودرو که ساماندهی بازار و تامین خودروی ارزان قیمت و باکیفیت است را خنثی می‌کندو مزیت‌های آن از بین می‌رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط