فونیکسریمکسبهتام

تهدید جدید برای خودروسازان خارجی

عصر خودرو- در حالی که سازندگان خودروهای برقی در چین جنگ قیمتی شدیدی را برای حمایت از کاهش تقاضا به راه می‌اندازند، برندهای چینی با ترکیب هیبریدی قوی به عنوان برنده ظاهر می‌شوند و مصرف‌کنندگان را با وسایل نقلیه با برد طولانی که می‌توانند قیمت کمتری نسبت به خودروهای بنزینی داشته باشند، جذب می‌کنند.

تهدید جدید برای خودروسازان خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این روند نوظهور ممکن است نور امیدی را برای خودروسازان جهانی مانند تویوتا و هوندا فراهم کند که راهبردهای برقی «چند وجهی» را دنبال می‌کنند زیرا فروش خودروهای الکتریکی در اروپا و ایالات متحده سرعت خود را از دست می‌دهد که تا حدی به دلیل هزینه‌های بالای تامین مالی خودرو است.

    یک سوم کل فروش خودروهای تویوتا، پرفروش‌ترین خودروساز جهان، در حال حاضر هیبریدی هستند و این شرکت افزایش 34 درصدی فروش خودروهای هیبریدی را در شش ماه منتهی به پایان سپتامبر گزارش داد که از رشد 9 درصدی درآمد کلی پیشی گرفت.

    کارشناسان هشدار می‌دهند که برندهای خارجی اکنون با تهدید فزاینده‌ای از سوی رقبای چینی روبرو هستند که بازار هیبریدی داخلی را به دست گرفته‌اند و با قدرت خود به عنوان کم‌هزینه‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان پس از سرمایه‌گذاری سنگین در زنجیره‌های تامین، جسور شده‌اند.

    در چین، برخی از هیبریدی‌ها می‌توانند تا 23 درصد ارزان‌تر از خودروهای برقی باشند. تحلیلگران اظهار کردند که این مزیت قیمتی، مصرف‌کنندگان چینی را به سمت مدل‌های هیبریدی سوق می‌دهد.

    بر اساس گزارش رویترز، فروش خودروهای هیبریدی در چین که تویوتا همچنان با چهار مدل پرفروش در آن تسلط دارد، 15 درصد کاهش یافت، در حالی که فروش خودروهای بنزینی 11 درصد کاهش یافت که نشان دهنده چالش‌های بالقوه پیش روی خودروسازان خارجی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط