فونیکسریمکسبهتام

رئیس مرکز اطلاع رسانى پلیس راهور تهران:

تردد کودک با موتورسیکلت مورد تایید پلیس نیست

عصر خودرو- سرهنگ شریفى گفت: موتور به راحتى و در اثر کوچکترین ضربه‌ای تعادل خود را از دست خواهد داد و تردد کودک با موتورسیکلت مورد تایید پلیس نیست.

تردد کودک با موتورسیکلت مورد تایید پلیس نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ شریفى رئیس مرکز اطلاع رسانى پلیس راهور تهران گفت: نشاندن کودکان و دانش آموزان به عنوان ترک نشین بر ترک موتورسیکلت مورد تایید پلیس نیست چرا که این وسیله نقلیه به راحتی و در اثر کوچکترین ضربه ای تعادل خود را از دست خواهد داد و کنترل این وسیله در آن زمان دیگر در اختیار راننده نیست و واژگون می گردد.

    وی بیان داشت: خیلی وقت ها برخی از راکبین موتورسیکلت عزیزترین فرد زندگی خود را که همان کودک و یا دانش آموز است را بر ترک موتورسیکلت نشانده و می خواهند وی را در ابتدای صبح به مدرسه برسانند که این اقدام بسیار خطرناک است. در مهر ماه امسال چند فقره حادثه ناگوار را در این خصوص شاهد بوده ایم.

    رئیس مرکز اطلاع رسانى  پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در حادثه ای در محدوده صادقیه لباس کودک در داخل چرخ موتورسیکلت درگیر شده بود و تعال موتورسیکلت به رانندگی خود پدر، بر هم خورده و حادثه ناگواری را رقم زده بود.

    وی گفت: در محدوده تهرانپارس نیز حادثه ای روی داد که کودکی که به عنوان ترک نشین توسط پدر خود در حال تردد بوده است و به خاطر خواب آلودگی از موتورسیکلت افتاده که منجر به مصدومیت کودک می گردد.

    سرهنگ شریفى افزود: این حوادث و اتفاقات مشابه زنگ خطر است و اگر پدری می خواهد فرزند خود را با موتورسیکلت جابجا کند حتما از کلاه ایمنی استفاده کند و  سرعت مطمئنه و حتی پایین تر از آن در سطح معابر داشته باشد و از خواب نبودن کودک اطمینان حاصل نمایید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط