فونیکسریمکسبهتام

توجه خودروسازان به کاهش مصرف سوخت خودرو‌های تولیدی

عصر خودرومعاون سابق مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: برقی سازی خودروها، یکی از راهکار‌ها در کاهش مصرف سوخت است که خودروسازان باید به سمت تولید این خودرو‌ها بروند.

توجه خودروسازان به کاهش مصرف سوخت خودرو‌های تولیدی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل  از صداوسیما، ابوالفضل خلخالی با اشاره به میزان مجاز مصرف سوخت خودرو، گفت: مصرف سوخت خودرو در دنیا با میزان انتشار کربن دی‌اکسید (CO2) شناخته می‌شود؛ در داخل کشور حدود 169 گرم بر کیلومتر میزان انتشار کربن دی‌اکسید (CO2) بوده که این عدد در اروپا حدود 95 گرم بر کیلومتر است، اروپا هم هدف گذاری کرده میزان انتشار این گاز به 50 گرم بر کیلومتر برسد.

    معاون سابق مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در ادامه افزود: برای اینکه به این میزان جهانی برسیم، باید در خودرو‌های تولیدی میزان انتشار این گاز را کاهش دهیم که یکی از راهکار توجه به انرژی‌های جدید مانند خودرو‌های برقی، هیبریدی و خودرو‌های با سوخت و انرژی‌های نو است. اگر این خودرو‌ها به سبد محصولات خودرویی اضافه شود به صورت قابل توجهی میزان انتشار کربن دی‌اکسید (CO2) کاهش پیدا می‌کند.

    به گفته خلخالی، گاز CO2 مهم‌ترین گازی است که در گرم شدن زمین اثر دارد، یعنی مهمترین عامل در گرم شدن زمین گاز co2 به شمار می‌آید، به همین دلیل در دنیا به انتشار این گاز توجه ویژه می‌شود و باید هدف گذاری برای کاهش CO2 به صورت جدی در کشور انجام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط