فونیکسریمکسبهتام

واردات خودرو در دولت رییسی (۲۵۸)

موافقت بانک مرکزی با تخصیص ۲۰۰میلیون دلار به واردات مجدد خودروهای نو

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان این خبر که بانک مرکزی برای واردات مجدد خودروهای نو ۲۰۰میلیون دلار تخصیص داده است، گفت: واردات خودروهای کارکرده با وجود تدوین آیین‌نامه در هیئت دولت همچنان در انتظار موافقت بانک مرکزی برای تأمین ارز است.

موافقت بانک مرکزی با تخصیص ۲۰۰میلیون دلار به واردات مجدد خودروهای نو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، علی  جدی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر دیروز کمیسیون متبوعش با وزیر صمت گفت: در این جلسه چند موضوع از جمله تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی مورد بررسی قرار گرفت.

    وی افزود: بر همین اساس مصوب شد که تعرفه خودروهای برقی صفر و خودروهای هیبریدی نیز به 15 درصد کاهش پیدا کند، برای واردات نیز یک سری تسهیلات در نظر گرفته شده از جمله اینکه برای تاکسی‌ها بتوانند به‌شکل پرتکرار وارد کنند.

    عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: براساس آنچه آقای علی‌آبادی گفت تاکنون 250 میلیون دلار برای واردات خودروهای نو تخصیص داده شده و 200 میلیون دلار نیز در مرحله تخصیص است و بانک مرکزی موافقت خود را با آن اعلام کرده است.

    جدی ادامه داد: اما در بحث خودروهای کارکرده آیین‌نامه آن هم‌اکنون در هیئت دولت به تصویب رسیده است منتها اجرای آن با توجه به محدودیتهایی که در بحث تأمین  ارز وجود دارد منوط به موافقت بانک مرکزی شده است.

    وی تأکید کرد: در جلسه بعدی کمیسیون صنایع که احتمالاً هفته آینده برگزار می‌شود، از مسئولان بانک مرکزی دعوت کردیم تا موضوع تأمین ارز واردات خودروهای کارکرده نیز حل‌وفصل شود و با این کار به‌نوعی به وزارت صنعت برای تسریع در پروسه واردات خودرو کمک کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط