فونیکسریمکسبهتام

شانهای ال۹ ؛ شاسی بلند جدید چری +عکس

عصر خودرو- شانهای ال۹ نام شاسی بلند میان سایز جدید چینی است که بخشی از راهبرد برندسازی کمپانی چری محسوب می شود. نکته جالب آن است که این خودرو با برند شانهای خود زیر مجموعه برند جتور است و همانطور که می دانید جتور هم زیر مجموعه ای از گروه چری است!

شانهای ال۹ ؛ شاسی بلند جدید چری +عکس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، شانهای قرار است به معرفی خودروهای مبتنی بر انرژی های نوین مشغول باشد.

در رابطه با شانهای ال9 فقط باید به یک دماغه جدید که در تصاویر مشاهده می کنید، اشاره کرد زیرا این شاسی بلند دقیقا تکراری از تیگو 8 پلاس و جتور اکس90 پلاس است و تغییر خاصی را همراه خود ندارد.
البته رسانه های خودرویی چین هم به این موضوع اشاره کرده اند و شانهای ال9 را نسخه پلاگین هیبرید جتور اکس90 پلاس می دانند.

انتظار می رود قیمت شانهای ال9 حدود 27 هزار دلار باشد.
یکی از امکانات مهم شانهای ال9 به بخش ایمنی خودرو مربوط می شود که مجهز به سطح 2 رانندگی خودران خواهد بود و این به مفهوم حضور مجموعه ای از سنسورهای هوشمند و ویژگی های ایمنی است.

شانهای ال9 از منظر ابعاد برابر با 4862 میلیمتر در طول، 1925 میلیمتر در عرض و 1784 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز حدود 2850 میلیمتر است. جتور اکس90 پلاس مدل 2024 از منظر ابعاد برابر با 4858 میلیمتر در طول، 1925 میلیمتر در عرض و 1780 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است.
تفاوت اعداد در طول به تفاوت شکل دماغه دو خودرو مربوط می شود. عرض هم که دقیقا یکسان است و تفاوت 4 میلیمتر در ارتفاع نیز به مواردی مانند شکل لاستیک و رینگ مربوط می شود.

در طراحی کابین با توجه به تریم ترکیب چند رنگ را مشاهده می کنیم. برای مثال در این تصویر صندلی با پوشش سبز، داشبورد خاکستری، طوسی و سفید و همچنین کنسول میانی سبز رنگ کار شده که ترکیب جذابی را ایجاد کرده است.
نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر و نمایشگر بزرگ تنظیمات سیستم سرگرمی نیز در بخش فناورانه ها جلب نظر می کنند.

جانمایی صندلی ها با توجه به تریم متفاوت است. نسخه استاندارد به شکل 2+3+2 ارائه می شود اما 5 و 6 سرنشین نیز قابل سفارش است.
در بخش پیشرانه از تپنده 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو و یک موتور الکتریکی استفاده شده که این مجموعه با جعبه دنده 3 سرعته دی اچ تی هماهنگ شده است. انرژی موتور الکتریکی از بسته باتری 19.43 کیلووات ساعت تناری لیتیم تامین می شود.

خروجی پیشرانه 154 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر است. خودرو  امکان پیمایش 84 کیلومتر در حالت الکتریکی خالص را دارد. متوسط مصرف سوخت این جتور 1.49 لیتر برای 100 کیلومتر رانندگی اعلام شده است!

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم