فونیکسریمکسبهتام

پلیس راهور: معاینه فنی خودروهای آلاینده باطل می‌شود

عصر خودرو- معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برگه معاینه فنی وسایل نقلیه دارای آلایندگی و دودزا باطل می‌شود.

پلیس راهور: معاینه فنی خودروهای آلاینده باطل می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ محمد رازقی روز شنبه افزود: یکی از اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ که چند ماهی است شروع شده، ابطال برگه معاینه فنی وسایل نقلیه دارای آلایندگی است.

    وی ادامه داد: یعنی وسیله نقلیه ای که معاینه فنی دارد اما به مرور زمان شرایط آن را از دست داده است هم توسط پلیس در سطح معابر رصد و برگه معاینه فنی خودروی دودزا ابطال می‌شود.

    به گفته رازقی، این ابطال معاینه فنی یکی از ابتکارات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ است که از شهریورماه امسال شروع شده و به صورت مستمر انجام می‌شود.

    وی افزود: در این مکانیزم همزمان برای راننده وسیله نقلیه پیامکی ارسال می شود که این موضوع کاملا برخط است و اگر راننده با این خودرو ترددی داشته باشد مانند کسی است که معاینه فنی ندارد و باید برای رفع نقص وسیله نقلیه مراجعه و معاینه فنی جدید بگیرد.

    رازقی تاکید کرد: به طورکلی وسایل نقلیه 60 تا 70 درصد از میزان آلودگی هوای شهر تهران را به خود اختصاص داده اند و عدد باقی مانده مربوط به آلاینده‌های ثابت مانند کارخانجات و موارد مشابه هستند که در سطح شهر تهران و یا محدوده آن وجود دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط