فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۱۳ درصدی مصرف بنزین نسبت به سال گذشته

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: به طور میانگین روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در کشور سوخت می‌شود.

افزایش ۱۳ درصدی مصرف بنزین نسبت به سال گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، میرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پالایشگاه‌های 10 گانه کشور برای تولید بنزین به صورت 24 ساعته فعال هستند. 

    سالار نسب گفت: روزانه به طور میانگین 115 میلیون لیتر بنزین در کشور سوخت می‌شود که این آمار نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است. اما باید این را هم اضافه کرد که بنزین به اندازه کافی در انبار‌های سوخت موجود است. 

    مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به توزیع الکترونیکی گاز مایع گفت: با آغاز به کار سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف https://newtejaratasan.niopdc.ir/ ) در سال 1401  تقریبا توزیع الکترونیکی گاز مایع نزدیک به 10 دردصد بود. اما با گذشت یک سال از فعالیت سامانه سدف توزیع الکترونیکی گاز مایع به بیش از 70 درصد رسیده است.با این وجود هیچ مشکلی در عرضه توزیع الکترونیکی وجود ندارد.

    سالاری نسب افزود: فرآیند درخواست گاز مایع فقط از طریق ثبت در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) امکان پذیر است. در حال حاضر 99 دردصد گاز مایع در استان تهران با تراکنش بانکی انجام می‌شود

    سالاری نسب در پایان گفت: قیمت یارانه‌ای هر کیلو گرم گاز مایع 27 هزار تومان است که در در حال حاضر  شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با 70 شرکت زیر مجموعه عرضه گاز مایع را انجام می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط