فونیکسریمکسبهتام

رشد ۸۴ درصدی تولید خصوصی‌ها

عصر خودرو- مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید حدود ۷۶۳هزار دستگاه خودرو از ابتدای فروردین تا پایان مهر سال جاری خبر داد و گفت: شاهد به ثمر نشستن برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم.

رشد ۸۴ درصدی تولید خصوصی‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، عبدالله توکلی لاهیجانی اظهار کرد: در سال جاری حدود 624هزار دستگاه خودروی سواری به صورت عبور مستقیم و کامل تولید شده که در مقایسه با 503هزار دستگاه تولید کامل مدت مشابه پارسال، رشد 24درصد را نشان می‌دهد.

    وی بیان‌ کرد: در مدت یاد شده 91هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 47درصد رشد برخوردار بوده است.

    توکلی لاهیجانی ادامه ‌داد: علاوه بر این، از فروردین تا مهر سال جاری حدود 2300دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 29درصد رشد را نشان می‌دهد.

    مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت گفت: تولید حدود 22هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد 35درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل‌ذکر است.

    وی ادامه داد: علاوه بر این از فروردین تا مهر سال جاری حدود 176هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید 96هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود 84درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط