فونیکسریمکسبهتام

امکان پرداخت الکترونیک کرایه‌ها تا پایان سال باید اجرایی شود

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص مصوبه تعیین کرایه تاکسی ها توضیحاتی داد.

امکان پرداخت الکترونیک کرایه‌ها تا پایان سال باید اجرایی شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به  پرداخت الکترونیک تاکسی های شهر تهران گفت: در مصوبه تعیین نرخ کرایه تاکسی های شهر تهران دو تبصره  اجرای امکان پرداخت الکترونیک برای تمام مسافران و ایجاد سامانه برخط وجود دارد.

    وی با بیان اینکه در مورد پرداخت الکترونیک کارهایی انجام شده است گفت:  برای مثال برای تاکسی هایی که در خطوط هستند کیو آر کد فعال شده است.

    تشکری هاشمی گفت: اما برای تاکسی های گردشی هنوز این امکان فراهم نشده، شهرداری وظیفه دارد  تا قبل از پایان سال  امکان پرداخت الکترونیک را عملیاتی کند.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تمامی مصوبات شورای اسلامی شهر تهران لازم الاجرا هستند گفت: در کمیسیون عمران و حمل ونقل بطور متناوب از مدیران شهرداری دعوت می‌شود تا توضیحات خود درخصوص مصوبات و بودجه را ارائه دهند و توصیه های لازمه آنها گوشزد می‌شود که شورای شهر از لوایح خود کوتاه نخواهد آمد اگر شهرداری با لایحه ای مشکل دارد باید به شورا بیاید اگر مصوبات اجرایی نشوند حتما تخطی از قانون صورت گرفته است.

    وی با اشاره به افزایش نرخ کرایه ها در روزهای بارانی گفت: در مصوبه تعیین نرخ کرایه تاکسی های شهر تهران و در تبصره سوم این مصوبه گفته شده به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود در شرایط آب و هوایی نامساعد تا سقف 15 درصد  به کرایه تاکسی ها اضافه نماید.

    تشکری هاشمی تصریح کرد: البته اجرای این تبصره منوط به ایجاد سیستم حمل و نقل هوشمند، مناسب و برخط برای نظارت است.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اما از آنجایی که سازمان تاکسیرانی هنوز نتوانسته است این سامانه های هوشمند را ایجاد کند بنابراین اجرای این تبصره تا زمان راه اندازی سامانه ها  معلق خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط