فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل صمت استان خراسان رضوی خبر داد؛

انعقاد قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با شهرداری مشهد

عصر خودرو- مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی از انعقاد قرارداد تحویل هزار دستگاه تاکسی و صد دستگاه اتوبوس برقی شرکت ایران‌خودرو و شهرداری مشهد خبر داد.

انعقاد قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با شهرداری مشهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان خراسان رضوی، «امیررضا رجبی» مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه 10 آبان‌ماه) در مشهد برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: یکی از پروژه‌های اولویت‌دار ما در طرح تحول در استان، زمینه‌سازی تولید خودروهای برقی با همکاری ایران‌خودرو است.

    وی افزود: مقرر شده بر اساس قرارداد شهرداری مشهدمقدس و ایران خودرو هزار دستگاه تاکسی و صد دستگاه اتوبوس‌برقی به ناوگان حمل ونقل شهری مشهد اضافه شود که اولین مرحله تحویل تا پایان سال‌جاری محقق می‌شود.
    مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی در خصوص میزان صادرات 6 ماهه اول سال در این استان خاطرنشان کرد: حدود 737 میلیون دلار در استان صادرات داشتیم که به لحاظ وزنی 31 درصد و ارزش دلاری 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌ایم.

    وی ادامه داد: در این مدت واردات 107 هزار تنی به ارزش 324 میلیون دلار در استان صورت گرفته که از نظر وزنی 25 درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 15 درصد رشد داشته است.
    رجبی با بیان اینکه اگر مقایسه‌ای داشته باشیم به لحاظ نوع کالا و مسیری که صادرات کردیم، مسیر تجاری از طریق شرکت‌ها و تجار و مسیر چمدانی از طریق گمرک و مسیر بازراچه‌ای مرزی انجام می‌شود، تاکید کرد: در مسیر تجاری در این بازه زمانی 33 درصد به لحاظ ارزشی رشد داشتیم، درتجارت چمدانی هم رشد قابل توجهی داشتیم و از 145 هزار دلار به حدود 8 میلیون دلار رسیده است.

    وی اضافه کرد: در مسیر بازارچه‌ای هم رشد قابل توجهی داشتیم که از یک میلیون و 800 دلار به 10 میلیون دلار رسیده است.
    مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه بازارچه‌های مرزی هم منجر به رونق و هم ایجاد امنیت در آن نقطه می‌شود، تاکید کرد: این بازارچه‌ها در ایجاد خرد مجموعه نقش دارد که منطقه مرزی باجگیران نقش مهمی در این رشد داشته است.

    وی با بیان اینکه گمرک مشهد سهم بیشتر در صادرات استان دارد تصریح کرد: از لحاظ نوع محصول زعفران با 70 میلیون دلار ارز آوری رتبه اول را در صادرات دارد که نزدیک به 80 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
    رجبی با اشاره به اینکه محصول پسته در استان به‌صورت یک قطب تولید درآمده و رشد صادراتی خوبی داشته، یادآور شد: تنوع صادراتی خوب در استان وجود دارد، سایر محصولات هم رشد صادرات داریم. درحال حاضر کاپونت، کف پوش‌ها، میله‌های اهنی، سیمان، شیرخشک و فروکروم با ارزش افزوده بالا صادر می‌شود.

    وی تصریح کرد: کشورهای عمده مقصد صادرات، افغانستان 275 میلبون دلار صادرات داشتیم. ترکمنستان 17 درصد رشد، افغانستان 35 درصد، تاجیکستان 60 درصد، ازبکستان 55 درصد، پاکستان 90 درصد رشد صادرات صورت گرفته است.

    مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی همچنین گفت: 90 درصد صادرات به 11 کشور و سایر صادرات 7 کشور بوده است. خوشبختانه مقاصد جدید صادراتی هم داشتیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط