فونیکسریمکسبهتام

کلاهبرداری از طریق فروش خودرو با مدارک جعلی در البرز

عصر خودرو- فرمانده انتظامی البرز گفت: اعضای باند کلاهبرداری که با شیوه جعل اسناد اقدام به فروش خودرو می‌کردند در این استان شناسایی و دستگیر شدند.

کلاهبرداری از طریق فروش خودرو با مدارک جعلی در البرز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از پلیس البرز، سردار "حمید هداوند" روز پنجشنبه اظهار کرد : به دنبال ارجاع یک پرونده کلاهبرداری از طریق فروش خودرو با مدارک جعلی به پلیس آگاهی استان، رسیدگی به پرونده به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

    وی افزود: با بررسی‌های اولیه مشخص شد که کلاهبرداران با جعل مدارک هویتی معتادان متجاهر برای خود و با استفاده از مدارک جعلی برای چند خودرو، با انتشار آگهی فروش آن در سایت دیوار با مالباختگان و سوژه‌های خود قرار ملاقات و بازدید گذاشته و پس از مورد قبول واقع شدن خودرو توسط مالباخته، اقدام به تنظیم یک مبایعه نامه و تنظیم سند وکالت‌نامه در دفتر اسناد رسمی با هویت غیر واقعی کرده و در ازای ثمن معامله سکه دریافت و با گرفتن سکه ها، با استفاده از سوییچ یدک در فرصت های مناسب متواری می شدند.

    هداوند اضافه کرد: با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی هویت سارق اصلی شناسایی و پس از ردزنی مخفیگاه او در شهر کرج، با هماهنگی مقام قضایی این شخص به همراه 2 نفر از همدستانش دستگیر شد.

    وی بیان کرد : در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد قابل توجهی مدارک هویتی و مهرهای جعلی، چند خودرو با پلاک جعلی و یک دستگاه خودرو خارجی قاچاق به ارزش 30 میلیارد ریال کشف شد.

    رییس پلیس البرز ارزش اموال مسروقهتوسط اعضای این باند کلاهبرداری را 10 میلیارد ریال اعلام کردو گفت : متهمان با تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط