فونیکسریمکسبهتام

‌شیوه اختصاص‌ سهمیه بنزین هیچ تغییری نکرده است

عصر خودرو- خبری که بعدازظهر امروز در فضای مجازی مبنی بر تغییر شیوه عرضه و سهمیه بنزین منتشر شد، بخشی از یک خبر قدیمی بود که دی‌ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است؛ در این‌باره رسانه دولت تغییر شیوه اختصاص سهمیه بنزین را تکذیب کرد.

‌شیوه اختصاص‌ سهمیه بنزین هیچ تغییری نکرده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، ‌بعدازظهر امروز‌ کانال‌های پیام‌رسان‌ برخی رسانه‌ها با انتشار خبری که مربوط به 6 دی 1400 است از قول وزیر نفت مدعی شدند که شیوه تخصیص بنزین از خودرو به شخص تغییر کرده و به ازای هر کدملی 15 لیتر بنزین 1500 تومانی تخصیص داده می‌شود؛ در حالی که این خبر صحت ندارد و بازنشر‌ آن در برخی کانال‌ها بدون صحت‌سنجی منبع و اصالت خبر انجام شده بود.

    در خصوص تغییر شیوه تخصیص بنزین، در کمیسیون تلفیق مجلس بندی در برنامه هفتم گنجانده شده بود که امروز در جریان بررسی برنامه هفتم در صحن مجلس شورای اسلامی، بند مذکور نیز حذف شد.

    ط‌بق اعلام رسانه دولت،‌ خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر «اختصاص 15 لیتر بنزین 1500 تومانی به هر کارت‌ ملی» بخشی از یک خبر قدیمی است که در دی ماه 1400 منتشر شده بود و وزیر نفت هیچ گفت‌وگویی با محوریت بنزین نداشته و طرح این خبر اشتباهی از سوی یکی از رسانه‌های کشور بوده است.

    ‌لحظاتی پیش خبر اختصاص 15 لیتر بنزین 1500 تومانی به هر کارت‌ ملی به نقل از کانال تلگرامی یکی از رسانه‌های رسمی ‌منتشر‌ و در آن به نقل از وزیر نفت عنوان شد که به تمامی افراد چه صاحب خودرو باشند یا نه و یک‌سال در ایران اقامت داشته باشند، برحسب کارت ملی 15 لیتر بنزین 1500 تومانی تعلق می‌گیرد؛ این خبر دقایقی بعد از کانال این رسانه حذف شد‌ اما خبر در برخی کانال‌ها بازنشر یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط