فونیکسریمکسبهتام

۶۵ هزار دستگاه خودروی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به موقعیت‌یاب مجهز شدند

عصر خودرو- بیش از ۶۵ هزار دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهری به دستگاه موقعیت یاب تجهیز شده و اطلاعات پیمایش را به سامانه یکپارچه پایش پیمایش ناوگان حمل و نقل درون شهری(سیپاد) ارسال کرده­ اند.

۶۵ هزار دستگاه خودروی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به موقعیت‌یاب مجهز شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، محمد بابائی‌زاده روز دوشنبه از آغاز مقدمات تأمین مالی طرح سیپاد به منظور اجرایی شدن طرح هوشمندسازی ناوگان مسافری و باری دیزل درون‌شهری کشور خبرداد و اعلام کرد: با اخذ مصوبه شورای اقتصاد، تأمین مالی طرح سیپاد شتاب می‌گیرد.

    وی ادامه داد: با وجود مصوبات سال 1393 و 1394 هیأت وزیران مبنی بر ضرورت تجهیز ناوگان مسافری و باری دیزلی شهری کشور توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به سامانه موقعیت یاب به منظور اجرای طرح تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش با تعیین تکلیف تأمین مالی 75 درصدی برای وزارت نفت بر پایه اعتبارات حاصل از صرفه‌جویی سوخت، اهداف این طرح تاکنون به طور کامل محقق نشده بود و دلیل اصلی این امر نیز عدم توفیق مجموعه وزارت نفت در اخذ مصوبه شورای اقتصاد برای اجرای تعهدات مالی این حوزه بوده است.

    وی افزود: به‌دلیل کاهش سهمیه پایه سوخت ناوگان دیزل شهری از سوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، به رغم تحقق نیافتن تعهدات مالی وزارت نفت تاکنون، از محل اعتبارات شهرداری‌ها، بخش خصوصی و همچنین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیش از 65 هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهری به دستگاه موقعیت یاب تجهیز شده و اطلاعات پیمایش را به سامانه سیپاد ارسال کرده اند.

    وی خاطرنشان کرد: درحالی که تا سال 1400 تجهیز تنها 5 هزار دستگاه از مجموع تخمینی 250 هزار دستگاه ناوگان دیزل شهری به سامانه ارسال شده بود، طی دو سال اخیر این رقم با افزایش 13 برابری به 65هزار دستگاه رسیده است.

    65 هزار دستگاه خودروی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به موقعیت‌یاب مجهز شدند

    بابائی زاده اضافه کرد: از مزایای شاخص اجرای این طرح می توان به تخصیص سوخت ناوگان بر اساس اطلاعات پیمایش واقعی و عملکردی خودرو با رویکرد صرفه‌جویی در مصرف سوخت، مبارزه با قاچاق و ایجاد عدالت در توزیع یارانه ها اشاره کرد. وی در ادامه مطلب گفت:صرفه‌جویی روزانه بیش از 9 میلیون لیترسوخت ناوگان تاکنون، حاصل اجرای این طرح و از دستاوردهای مهم آن است.

    وی افزود: پیگیری مستمر و جدی مجموعه وزارت کشور از وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور منجر به اخذ مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر تأمین مالی طرح سیپاد برای تجهیز ناوگان دیزل شهری تا سقف 325 هزار دستگاه از محل صرفه‌جویی سوخت و افزایش سهم وزارت نفت از 75 درصد به 100 درصد می‌شود.

    وی ابراز امیدواری کرد با آغاز مقدمات و مراتب عملیاتی شدن این امر با همکاری مشترک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، در آینده شاهد تخصیص 100 درصدی سوخت ناوگان دیزل شهری کشور بر اساس پیمایش واقعی و حصول پیامدهای اجتماعی مثبت آن باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط