فونیکسریمکسبهتام

همکاری مشترک ایران و روسیه در تست و تولید مشترک خودرو و قطعات

عصر خودرو- همکاری مشترک در زمینه تست و تولید مشترک خودرو و قطعات آن در نشست میان معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت ایران و رئیس انستیتو نامی روسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همکاری مشترک ایران و روسیه در تست و تولید مشترک خودرو و قطعات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از از وزارت صنعت، معدن و تجارت، نشست «منوچهر منطقی» معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با «فیودور نظروف» رئیس، «نیکولای اشمیت» معاون بازاریابی و «ولادیمیر توفیمنکو» مشاور رئیس انستیتو نامی روسیه برگزار شد.

    در این نشست که مدیران دو مجموعه خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا هم حضور داشتند، در خصوص «همکاری انستیتو نامی با گروه‌های صنعتی ایران‌خودرو و سایپا»، «انجام استانداردهای محصولات ایران‌خودرو و سایپا توسط انستیتو نامی که تاییدیه ‎مارک اروپا را دارد»، «کاهش هزینه‌ها برای صادرات محصولات ایران‌خودرو و سایپا به روسیه» و «تلاش برای ایجاد فرصت‌های رقابتی و تلاش برای رقابت با محصولات کشورهای دیگر در روسیه» بحث و تبادل نظر انجام شد.

    در ابتدای این نشست «نیکولای اشمیت» معاون بازاریابی انستیتو نامی، درباره اقدامات این مجموعه در راستای تست خودرو و قطعات آن و صدور تاییدیه توضیحاتی را ارائه داد و اعلام کرد: این انستیتو یک مرکز بزرگ برای تست کامل خودروهای خودران که همه حالت‌ها برای خودرو که باید در آن لحاظ شده باشد را انجام می‌دهد.

    «فیودور نظروف» رئیس انستیتو نامی روسیه هم در ادامه با اشاره به اینکه بازار خودرو و صنعت خودروسازی ایران درحال پیشرفت است و پتانسیل همکاری دوجانبه خوبی در آن وجود دارد، گفت: انستیتو نامی 115 کیلومتر خطوط تست انواع خودرو، سه‌هزار اندازه‌گیری تست و 40 مسیر مختلف برای انجام تست‌های مختلف خودرو و قطعا خودرو با فعالیت بیش از 500 نفر در اختیار دارد.

    وی با بیان اینکه انستیتو نامی، موسسه‌ای پیشرو در حوزه صنعت خودرو روسیه است که مرکزی دولتی بوده و روی توسعه و گسترش فعالیت‌های خودرویی مجهز شده است، افزود: این مرکز، مجموعه بزرگی برای تست خودروی برقی و همچنین پروژه بزرگی برای ایجاد مرکز تست خودروهای خودران دارد.

    رئیس انستیتو نامی روسیه با تاکید بر اینکه آمادگی همکاری مشترک کلی با شرکت‌های ایرانی از جمله خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو در زمینه‌های علمی، طراحی خودرو، تست خودرو و غیره را داریم، تاکید کرد: علاقه‌مند هستیم که در زمینه طراحی، تولید، تست و ساخت خودرو و قطعات خودرو با شرکت‌های ایرانی همکاری کنیم.

    وی با بیان اینکه همه تست‌ها و مجوزها برای ورود خودرو به روسیه در انستیتو نامی انجام می شود، اضافه‌کرد: موسسه ما یک موسسه کاملا دولتی است و مرکز تجاری نیست که بخواهیم به درآمدزایی متمرکز شویم، به‌همین دلیل مجوزهای ایمنی خودرو برای واردات خودرو به کشور روسیه به این موسسه اعطا شده است.

    نظروف همچنین اعلام کرد: تست‌های خودرو و قطعات خودرو انستیتو نامی روسیه در کل جهان و همه مراکزی که با این شرکت در سراسر جهان قرارداد دارند، مورد تایید قرار می‌گیرد.

    در ادامه این نشست منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، خواستار ایجاد یک نمایندگی از انستیتو نامی برای انجام بسیاری از تست‌های مرتبط با خودرو و قطعات آن در ایران شد.

    وی با بیان اینکه برقی‌سازی خودرو، پلتفرم و قوای محرکه آن در ایران، درحال عملیاتی شدن است که می‌تواند زمینه‌ساز همکاری مشترک دو کشور باشد، تاکید کرد: دریافت تاییدیه برای خودروهای برقی هم می‌تواند بخشی از همکاری‌های طرفین را تشکیل دهد.

    معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به اینکه می‌توان روی تولید خودروی مشترک و صادرات مشترک آن هم بحث و بررسی انجام داد، گفت: مدیران انستیتو نامی می‌توانند با بازدید از شرکت‌های خودروسازی ایرانی و بررسی و ارزیابی آزمایشگاه‌های آنها برای تست خودرو و قطعات آن، مشخص کنند که خودروسازان ایران کدام تست‌ها را برای دریافت مجوز این موسسه می‌توانند در داخل کشور و باقی‌مانده را در کشورهای دیگر انجام دهند.

    در این نشست همچنین مدیران عامل شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا هم مواردی را برای همکاری مشترک با انستیتو نامی روسیه پیشنهاد کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط