فونیکسریمکسبهتام

گرانی لاستیک ناشی از کاهش تولید است

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گرانی لاستیک را ناشی از کاهش تولید دانست و گفت: ظرفیت تولید لاستیک در کشور ما به گونه‌ای است که علاوه بر تامین نیاز داخل، امکان صادرات نیز وجود دارد که متاسفانه به دلیل غفلت و برنامه‌ریزی‌های غلط صورت گرفته این صنعت نیز همانند بسیاری از صنایع دیگر آسیب دیده است.

گرانی لاستیک ناشی از کاهش تولید است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری درباره گرانی لاستیک، گفت: به صورت میانگین تولید شرکت‌های مختلف در حوزه تولید تایر حدود 15 درصد کاهشی شده است که باید علت کاهش این تولید ریشه‌یابی شود.

    نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که به سراغ دلایل کاهش تولید می‌رویم، موضوعاتی مانند کمبود مواد اولیه، قیمت‌گذاری دستوری وغیره مطرح می‌شود.

    وی اضافه کرد: از آنجاکه به دلیل کاهش تولید، عرضه تایر کم شده است شاهد افزایش قیمت، چند نرخی بودن و حتی کمبود لاستیک در بازار هستیم  این در حالی است که باید متناسب با ظرفیت تولید که ظرفیت مناسبی نیز در کشور وجود دارد نیازمندی های این صنعت تامین شود.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: برای استفاده از ظرفیت تولید تایر در کشور باید مواد اولیه موردنیاز تولید فراهم شود تا کاهش تولید نداشته باشیم.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: ظرفیت تولید لاستیک در کشور ما به گونه‌ای است که علاوه بر تامین نیاز داخل، امکان صادرات نیز وجود دارد که متاسفانه به دلیل غفلت و برنامه‌ریزی‌های غلط صورت گرفته این صنعت نیز همانند بسیاری از صنایع دیگر آسیب دیده است./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط