فونیکسریمکسبهتام

آمپر، اولین بازیگر کارخانه ملی نوآوری خودروهای برقی کشور

عصر خودرو- معاون وزیر صمت، فعالیت‌های کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر را پیشرو در حوزه خودروهای برقی کشور دانست.

آمپر، اولین بازیگر کارخانه ملی نوآوری خودروهای برقی کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روابط عمومی آمپر، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر و دیدار با مدیران استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌های مستقر، به توانمندی‌های شتابدهنده آمپر درایو اشاره کرد و گفت: کارخانه نوآوری آمپر به‌عنوان اولین بازیگر کارخانه ملی نوآوری خودروهای برقی کشور در این صنعت حضوری برجسته خواهد داشت. در سطح کشور فناوری‌های مرتبط با خودروهای خودران و هوشمند به‌طور نسبی وجود دارد و ما با کمک آمپر می‌توانیم در این حوزه موفقیت‌های خوبی را داشته باشیم.

    وی تصریح کرد: کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر با برخورداری از مدیریت توانمند و بهره‌مندی از نیروها و تیم‌های خلاق و متخصصی که در بدنه خود دارد می‌تواند با سرعت و شتاب بیشتری با مجموعه‌ صنعت کشور همکاری و فعالیت‌های مشترکی داشته باشد.
    منطقی با اشاره به تمایز آمپر در مقایسه با سایر کارخانه‌های نوآوری کشور گفت: کارخانه نوآوری آمپر در نوع خود یک مجموعه منحصربه‌فرد است.
    معاون وزیر صمت ادامه داد: پروژه‌های موفق انتخاب‌شده در آمپر، بر مبنای مطالعه صحیح اولیه بوده و جهت‌گیری‌های انجام‌شده در بخش‌های هوشمند‌سازی، سبک سازی، برقی سازی، کاهش وزن، ADAS  و کاهش تلفات جاده‌ای تماما در ‌راستای آینده‌پژوهی انجام‌شده است.

    وی با اشاره به تلاش چند ساله مجموعه آمپر در زمینه نوآوری اظهارداشت: فلسفه وجودی آمپر این است که با نگاهی که به آینده دارد، پروژه‌های خود را تعریف و به سمت آن‌ها حرکت ‌کند. صنعت خودرو در حال گذار از حالت مکانیکی به الکترومکانیکی و از حالت الکترومکانیکی به سطح تمام برقی و هوشمند است. آمپر با توجه به سطح دانشی که دارد می‌تواند از بازیگران اصلی این حوزه باشد.
    در ادامه پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر، ضمن معرفی حوزه‌ها و بخش‌های مختلف فعالیت آمپر، استارتاپ¬های مستقر در کارخانه که در حوزه هوشمند‌سازی، سبک‌سازی، سامانه جامع پایش خودرو، جاده و راننده (ADAS) فعال هستند، به ایجاد فب‌لب تخصصی این حوزه در کارخانه اشاره کرد. 
    مهدی اکبرشاهی، مدیر شتابدهنده آمپر درایو نیز گزارشی از پروژه‌های انجام‌شده و در حال انجام در حوزه صنعت خودرو ارائه نمود و از تلاش این شتابدهنده بر حضور موثر و شناسایی اکوسیستم هوشمند سازی خودرو و خودروهای آینده توضیحاتی ارائه داد.
    شایسته یادآوری است کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در فضایی به وسعت 10هزار متر و در دو سوله مجزا هر سوله دوهزار مترمربع و در سه حوزه حمل‌ونقل، سلامت و سالمندی، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و بیمه با داشتن دفاتر و فضای کار اشتراکی و فب‌لب تخصصی فعالیت می‌کند.
    گفتنی است، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر و بازدید از توانمندی‌های این مجموعه  در جریان آخرین وضعیت شتابدهنده‌ها و استارتاپ‌های این مجموعه نوآور قرار گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم