فونیکسریمکسبهتام

اخذ گواهینامه مدیریت انرژی با استاندارد ISO۵۰۰۰۱ توسط شرکت زامیاد

عصر خودرو- مطابق ممیزی انجام شده در راستای مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی، شرکت زامیاد، موفق به اخذ گواهی «ISO۵۰۰۰۱:۲۰۱۸» «توف نُورد» اتریش گردید.

اخذ گواهینامه مدیریت انرژی با استاندارد ISO۵۰۰۰۱ توسط شرکت زامیاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ارتباطات زامیاد، مجید صبوئی رئیس اداره توسعه و نت برق، مخابرات و مدیریت انرژی شرکت زامیاد در گفت و گویی با اعلام این خبر افزود: امروزِ جهان با چالش‌های متعددی در حوزه انرژی از جمله کمبود ذخایر انرژی فسیلی، عدم توزیع یکنواخت انرژی و آلودگی محیط‌زیست ناشی از مصرف انرژی مواجه است؛ لذا مدیریت انرژی در صدر برنامه های مدیریتی و توسعه کشورهای مختلف به ویژه در صنایع کشورهای در حال توسعه قرار گرفته است و به تبع آن صنایع خودروسازی ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با بحران های مربوطه به ویژه در تابستان و زمستان هر سال مواجه می باشند.

    وی اضافه کرد: بدین منظور، شرکت زامیاد با پایبندی به تعهد اجتماعی و حرفه ای خود در زمینه مدیریت انرژی، استقرار استاندارد «ISO50001:2018» را(که از متعارف ترین استانداردهای سیستم مدیریت انرژی می باشد)، با هدف بهبود عملکرد انرژی و افزایش ضریب اطمینان تامین انرژی مورد نیاز خود در برنامه کاری قرار داد و موفق به اخذ گواهینامه مذکور گردید.

    رئیس اداره توسعه و نت برق، مخابرات و مدیریت انرژی شرکت زامیاد در ادامه با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی ممیزی خارجی، حدود دوماه قبل انجام شد، یادآور شد: همزمان، عدم انطباق هایی در بخش تکنیکال، مستندات و دستورالعمل های مرتبط و ... توسط سر ممیز مربوطه اعلام گردید که با تلاش قابل تقدیر همکاران مرتبط، اکثر نواقص و مغایرت ها در یک ماه گذشته برطرف و شرکت زامیاد شایسته دریافت گواهینامه مذکور تشخیص داده شد.

    صبوئی همچنین در مورد استاندارد «ISO50001:2018» گفت: این استاندارد، رفتار سازمان را در حوزه انرژی به عنوان یکی از ورودی های اصلی سیستم های تولیدی پایش می‌کند و با بررسی فرآیندهای تولیدی - زیرساختی و شناسایی مصارف بارز (مانند: کمپرسورهای تولید هوای فشرده، سیستم روشنایی، بویلرها، الکتروموتورهای توان بالاو ... )، میزان مصرف هر یک را با اتکا به سیستم های اندازه گیری محاسبه و در مقایسه با مقادیر مصرف بهینه و استاندارد، میزان انحراف را ممیزی و مشخص نموده و نهایتا برای کاهش شاخص شدت انرژی، ضمن ارایه گزارشات تحلیلی جهت تصمیم سازی مدیریت ارشد و راهکارهای تکنیکال، بطور مستمر سیکل مذکور را به منظور تضمین بهبود مستمر عملکرد انرژی پایش و کنترل می نماید.

    وی ادامه داد: مجموعه این اقدامات تکنیکال به همراه ثبت، پایش و تحلیل مستمر مصرف و عملکرد انرژی، کنترل راندمان و شاخص های مرتبط با انرژی تجهیزات در هنگام خرید و مستندسازی کلیه این مراحل در قالب سیستم مدیریت انرژی استاندارد «ISO50001:2018»سازماندهی و اجرا می گردد .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط