فونیکسریمکسبهتام

پاسکاری قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی بین وزارت صمت و شورای رقابت

عصر خودرو- در حالی رئیس سازمان توسعه تجارت مدعی است، تحویل ۵ هزار خودروی وارداتی به مشتریان منتظر قیمت گذاری توسط شورای رقابت است که شورای رقابت مدعی است، هنوز از سوی وزارت صمت درخواست قیمت گذاری و اطلاعات مورد نیاز خودروهای وارداتی جدید ارسال نشده است.

پاسکاری قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی بین وزارت صمت و شورای رقابت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، براساس اظهارات جدید ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت تاکنون 100 دستگاه چانگان براساس نوبت به متقاضیان تحویل شده است.

    البته وی در خصوص اینکه چرا عرضه خودروهای وارداتی با کندی انجام می شود، گفته است: خودروهای وارداتی باید توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری شود و پس از ابلاغ قیمت نهایی، در سامانه یکپارچه برای عرضه به مشتریان و پرداخت وجه، بارگذاری شود.

    رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: پیش از این تعدادی خودروی وارداتی چانگان که توسط شرکت سایپا وارد شده بود برای عرضه در سامانه بارگذاری شد اما در زمان عرضه، قیمت نهایی این خودرو هنوز توسط شورای رقابت ابلاغ نشده بود بنابراین جهت عرضه این خودرو در سامانه یکپارچه، قیمت به صورت علی الحساب اعلام شد‌، اما پس از نهایی شدن قیمت این خودرو مشکلاتی برای خریداران ایجاد شد و عده‌ای اعلام کردند که پیش بینی نمی‌کرده‌اند که قیمت خودرو چانگان، مبلغ تعیین شده باشد بنابراین این خریداران  برای تکمیل باقیمانده وجه با مشکلاتی مواجه شدند.

    وی افزود: برای جلوگیری از تکرار این قضیه منتظر هستیم تا شورای رقابت قیمت خودروهای وارداتی را ابلاغ کند و سپس عرضه سایر خودروهای وارداتی در سامانه انجام شود و ثبت نام‌کنندگان براساس نوبت خودروهایشان را تحویل بگیرند. هم اکنون امکان بارگذاری و عرضه حدود 4 تا 5 هزار خودرو وارداتی در سامانه وجود دارد اما از این کار امتناع می‌کنیم تا قیمت نهایی آنها مشخص شود.

    در همین زمینه شورای رقابت معتقد است براساس مصوبه 543 اسفندماه 1401 شورای رقابت فرایند قیمت گذاری خود‌روهای وارداتی تعیین شده و براساس آن روند قیمت گذاری انجام می شود اما هنوز از سوی وزارت صمت درخواستی مبنی بر تعیین قیمت خودروهای وارداتی جدید ارسال نشده تا براساس آن روند بررسی قیمتی خودروهای وارداتی آغاز شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط