فونیکسریمکسبهتام

ایران خودرو واکنش نشان داد

خودروهای موجود در پارکینگ ها در جریان شماره گذاری و تحویل به مشتریان است

عصر خودرو- گروه صنعتی ایران خودرو ادعای برخی رسانه ها مبنی بر دپوی خودروها برای افزایش قیمت و ایجاد التهاب در بازار را رد کرد.

خودروهای موجود در پارکینگ ها در جریان شماره گذاری و تحویل به مشتریان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس،  در پی انتشار مطلبی کذب در برخی رسانه ها، گروه صنعتی ایران خودرو ضمن غیرحرفه ای خواندن آن، تاکید کرد، هیچ خودرویی به بهانه افزایش قیمت در پارکینگ ها متوقف نشده و پارکینگ های موجود در روال عادی شماره گذاری و حمل و بارگیری خودروها به مقصد نمایندگی های سطح کشور هستند.

    براساس این گزارش، برخلاف آن چه در رسانه ها به شکلی نامعتبر و غیر حرفه ای به نقل از «منابع آگاه» و «اطلاعات واصله» عنوان شده، تعداد خودروهای موجود در پارکینگ ایران خودرو برابر روال همیشگی است که این خودروها نیز در جریان شماره گذاری و حمل به نمایندگی ها هستند.

    ایران خودرو عنوان کرده، در ماه های اخیر با وجود شرایط سخت تامین و تولید، توانسته میانگین تولید روزانه را همچنان بیش تر از دو هزار دستگاه خودرو حفظ کند و همواره به دنبال افزایش عرضه و انجام تعهدات به مشتریان است. این خودروساز توانسته از ابتدای امسال تا پایان هفته نخست مهرماه با تولید بیش از 276 هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری، رشد 15 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم بزند و در صدد است تا این میزان را تا پایان سال به رشد 30 درصدی نسبت به سال گذشته برساند.
    همچنین برخلاف ادعای این رسانه ها مبنی بر عدم عرضه خودرو در دور دوم سامانه یک پارچه، ایران خودرو تصریح کرده، در دور اول فروش در این سامانه به دلیل استقبال بالای مشتریان، تمامی تولیدات این شرکت تا پایان سال به فروش رفته و امکان عرضه در مراحل بعدی امکان پذیر نبوده است، لذا ایجاد شائبه در میان مشتریان و متقاضیان درخصوص عدم عرضه برای افزایش قیمت جز ایجاد التهاب در بازار و از بین رفتن اعتماد عمومی نتیجه دیگری نخواهد داشت.

    خودروساز بزرگ کشور همچنین عنوان کرده، تعداد محدودی خودرو به دلیل تمدید مجوزهای استانداردی در پارکینگ ها وجود دارد که در حال حاضر مشکل شماره گذاری محصول هایما از طریق سازمان ملی استاندارد رفع شده و در حال شماره گذاری است و شماره گذاری محصول رانا پلاس نیز در هفته جاری از سرگرفته خواهد شد؛ بنابراین ادعای دپو در سایت های مرکزی، تبریز و خراسان ایران خودرو کاملا کذب و بی اساس است.

    همچنین حدود دو هزار و 500 دستگاه محصول جدید تارای سال دستی و اتوماتیک (V4و V1) در پارکینگ سایت مرکزی موجود است که در انتظار دریافت مجوز شماره گذاری و همچنین قیمت گذاری از سوی نهادهای مرتبط است، ضمن این که تاکنون برنامه فروشی برای آن اجرا نشده و فاقد تعهد به مشتریان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط