فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت بستر واردات خودروهای برقی را تسهیل کند

ضرورت تصویب و ابلاغ سریع‌تر آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر تدوین آیین‌نامه واردات خودرو، گفت: اگر دولت طرحی در نظر گیرد که بستر واردات خودروهای برقی تسهیل شود در کوتاه و میان مدت منافع مردم تامین می‌شود و به محیط زیست کمک خواهد شد.

دولت بستر واردات خودروهای برقی را تسهیل کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، الهویردی دهقانی درباره ضرورت تصویب و ابلاغ سریع‌تر آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: مجلس کار در حوزه قوانین مربوط به واردات خودرو چه نو و چه کارکرده را تمام کرد، اکنون آئین‌نامه مربوط به واردات خودروهای کارکرده در وزات صمت تصویب شده و در انتظار بررسی در هیات دولت است.

    نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که این آیین‌نامه هرچه سریعتر تدوین شود و دولت بیش از این تعلل و سنگ‌اندازی نکند، قیمت خودرو تعدیل خواهد شد.

    وی درباره تعیین سقف ارزی برای واردات خودروها و ایجاد برخی محدودیت‌ها، تصریح کرد: از آنجاکه تامین ارز یک مشکلات و موانع  پیش روی واردات است بنابراین واردات خودروهای لوکس موجب می‌شود که تعداد خودروهای وارداتی کاهش یابد به طور مثال اگر با 60 هزار دلار بتوان یک خودروی لوکس وارد کرد با همین منبع ارزی می‌توان 6 خودروی 10 هزار دلاری وارد کرد.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هرچه  تعداد خودروهای وارداتی بیشتر باشد، قیمت خودروهای داخلی کاهش می‌یابد، گفت: اقدام برای واردات خودروهای کارکرده، صفر و پاک هدف مجلس برای افزایش عرضه و فراهم کردن بستر ارتقای کیفیت را محقق خواهد کرد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه 70 درصد آلایندگی شهر تهران مربوط به خودروها است، تصریح کرد: اگر دولت طرحی در نظر گیرد که بستر واردات خودروهای برقی تسهیل شود در کوتاه و میان مدت منافع مردم تامین می‌شود و به محیط زیست کمک خواهد شد.

    دهقانی اضافه کرد: زمانیکه خودروهای به روز، ایمن و باکیفیت با قیت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، قیمت خودروهای داخلی کاهشی می‌شود زیرا مردم به سراغ خرید خودروهای باکیفیت با قیمت مناسب هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو