فونیکسریمکسبهتام

فنگیون A۹ ؛ چری اولین محصول خود را دوباره زنده می کند! (+عکس)

عصر خودرو - اکنون چری تصمیم دارد تا برند فنگیون را مجددا احیا کند و البته این بار نقطه آغاز خود را به آینده کمپانی متصل کند! زیرا فنگیون قرار است محصولات فناورانه که از انرژی الکتریسیته در پیشرانه آن ها استفاده می شود را پوشش دهد.

فنگیون A۹ ؛ چری اولین محصول خود را دوباره زنده می کند! (+عکس)
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران ؛ فنگیون یا ویندکلود نامی بسیار مهم برای چری ، خودروساز چینی است. چری که این روزها پیشرفت زیادی داشته و با برندها و زیرمجموعه های مختلف خود در اندیشه افزایش سهم خود از بازار جهانی است، کار خود را با برند فنگیون شروع کرده است.

چری ای11 (Chery A11) که همچنین به نام‌های فلوین ، فنگیون و ویندکلود شناخته می‌شود، اولین خودرو چری است.

A11 در واقع همان نسل اول نسل SEAT Toledo است. 

اکنون چری تصمیم دارد تا برند فنگیون را مجددا احیا کند و البته این بار نقطه آغاز خود را به آینده کمپانی متصل کند! زیرا فنگیون قرار است محصولات فناورانه که از انرژی الکتریسیته در پیشرانه آن ها استفاده می شود را پوشش دهد.

فنگیون احتمالا در همان سطح زیر برندهای تیگو و آریزو قرار خواهد گرفت.

از سدان A9 به عنوان اولین فنگیون جدید نام می برند که این تصویر احتمالا ارتباطی با سدان مذکور خواهد داشت. سه ماهه پایانی سال جاری میلادی به عنوان زمان رونمایی از سدان فنگیون آ9 در نظر گرفته شده است.

با توجه به این تک تصویر که در اختیار رسانه ها قرار گرفته است، چری از هدلایت با الگوی سی فشرده و جلوپنجره بسته نورانی برای سدان آ9 استفاده خواهد کرد. همچنین باید به دستگیره پاپ-آپ یا مخفی درب ها اشاره کنیم که در تصویر مشخص است.

سری محصولات فنگیون چری با خانواده گلکسی جیلی دیگر برند چینی قابل مقایسه خواهند بود.

فنگیون آ9
براساس اطلاعات موجود در رابطه با سدان فنگیون A9 ؛ چری برای این خودرو از ساختار هیبریدی جدید با نام Kunpeng Super Performance Electric Hybrid C-DM استفاده می کند که شامل قلب هیبریدی، جعبه دنده و سامانه مدیریت باتری می شود.

این مجموعه قابلیت هماهنگ شدن با پشرانه های ACTECO نسل پنجم 1.5 لیتری تی جی دی آی را دارد که با جعبه دنده 3 سرعته دی اچ تی بهترین بازده ممکن خود را به نمایش می گذارد.

بازده حرارتی پیشرانه 1.5 لیتری توربو چری بیش از 44.5 درصد محاسبه شده و متوسط مصرف سوخت برای 100 کیلومتر رانندگی عدد قابل تحسین 4.2 لیتر است.

خروجی مجموعه 154 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر است.

فروش چری در ماه اگوست(مرداد-شهریور) به 170 هزار دستگاه (در چین) رسید که یک رکورد ماهانه جدید برای چری محسوب می شود. از ژانویه تا اگوست، میزان فروش کل این کمپانی بالغ بر 1 میلیون دستگاه بوده است که در مقیاس سالانه رشد 42 درصدی را نشان می دهد.

چری با فنگیون تلاش می کند تا وارد بازار پرظرفیت خودروهای پلاگین هیبرید شود و تا سال 2025 بالغ بر 10 خودرو پلاگین هیبرید جدید را معرفی کند.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط