فونیکسریمکسبهتام

گران‌فروشی در بازار لاستیک

تولید لاستیک ۱۴ درصد کاهش یافت

عصر خودرو- مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی پلیمری وزارت صمت با بیان اینکه در حال حاضر میل به گرانفروشی در بازار لاستیک وجود دارد از کاهش ۱۴ درصدی تولید این کالا خبر داد.

تولید لاستیک ۱۴ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، محسن صفدری مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در یک برنامه خبر در پاسخ به این سوال که ارز مورد نیاز چه زمانی به دست تولیدکنندگان می‌رسد، اظهار داشت: از ابتدای سال بر مبنای ارز 28 هزار و 500 تومان قرار بود تخصیص‌هایی داده شود و در مرحله ترخیص مشکلات دیگری در حوزه ارز داشته ایم که با بانک مرکزی صحبت و اعلام شده است که تأمین ارز صورت گیرد. خرید ارز کمتر از یک هفته انجام می‌شود.

    وی افزود: واردکنندگان قول هفته آینده را داده اند که بر اساس اسناد و مستندات امیدواریم این مشکل مرتفع شود و تا انتهای هفته آینده (جاری) به نتیجه برسد.

    صفدری در مورد اینکه تولید لاستیک با تخصیص ارز به چه میزان می‌رسد، گفت: اینکه بازار ملتهب است و کاهش تولید نسبت به سال گذشته داریم را قبول دارم. طبق اطلاعات سامانه جامع تجارت کاهش 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم. میزان تولیدات ما در سال گذشته 9 میلیون حلقه بوده و امسال به 8 میلیون حلقه رسیده و یک میلیون حلقه کاهش تولید در لاستیک سواری داشته ایم.

    وی اضافه کرد: 24 میلیون حلقه لاستیک نیاز سالانه ما است و 21 میلیون حلقه از محل تولیدات داخل و مابقی از محل خارجی تأمین می‌شود.

    این مقام مسئول افزود: یک درصد کاهش واردات لاستیک سواری به دلیل کاهش نرخ ارز داشته ایم بانک مرکزی مبالغ را به ذی‌نفعان فروشندگان خارجی بدهد مشکلات حل می‌شود. پیگیری‌های متعدد کردیم تا هفته آینده به نتیجه می رسیم.

    صفدری در مورد اینکه چه زمانی توزیع کنندگان و تولیدکنندگان به سامانه فروشگاهی متصل می‌شوند، گفت: تا سامانه‌های فروشگاهی برقرار نشود نمی‌شود نظارت کرد و نظارت‌های سنتی پاسخ گو نیست. نسبت به سال گذشته کاهش تولید داریم اما توزیع ما به 8 میلیون و 200 هزار حلقه رسیده است. میل به گران فروشی در اصناف لاستیک وجود دارد و با توزیع فروشگاهی این بازار ساماندهی می‌شود.

    وی تصریح کرد: باید نظارت‌ها بیشتر شود و توزیع کنندگان به تکالیف خود بپردازند به طوری که با نصب یک بنر در تایر فروشی بخش زیادی از مشکلات و گران فروشی حل شد. نظارت کافی باید داشته باشیم و در حال حاضر شاهد آن هستیم میل به گران فروشی وجود دارد.

    مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در مورد اینکه مسئول اتصال فروشگاه‌ها به سامانه فروشگاهی کیست، گفت: تا زمانی که آموزش کامل نشود نمی‌شود به سامانه فروشگاهی متصل شد. آموزش را به تمامی اتحادیه‌ها ارائه کرده ایم و تا پایان ماه و با اتمام آموزش به سامانه شفافیت فروشگاهی متصل خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط