فونیکسریمکسبهتام

اکسید استرا ئی اس؛ چری با یک سدان جدید و لوکس آمد! +عکس

عصر خودرو- چری که تا پیش از این هدف خود را از راه اندازی برند اکسید ، تولید کلاس شاسی بلند مطرح کرده بود اکنون یک سدان جدید را نیز معرفی کرده است.

اکسید استرا ئی اس؛ چری با یک سدان جدید و لوکس آمد! +عکس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران،  اکسید استرا ئی اس نام محصول جدید برند مذکور است که اولین بار در نمایشگاه خودرو اتو شانگ های (ماه آوریل) به نمایش گذاشته شد و ظاهرا اکنون وارد فاز تولید انبوه شده است.

اکسید استرا ئی اس در بازار چین از 27800 تا 47100 دلار قیمت خواهد داشت.

این سدان براساس پلتفرم تمام الکتریکی E0X چری توسعه یافته و تمام شاسی از آلومینیوم تولید شده است.

اکسید استرا از منظر ابعاد برابر با 4945 میلیمتر در طول، 1978 میلیمتر در عرض و 1480 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز عدد 3000 میلیمتر را نشان می دهد. با توجه به این ارقام، یک سدان متوسط رو به بزرگ پیش روی ما قرار دارد.

اکسید استرا ئی اس در بخش پیشرانه با 2 آپشن عرضه می شود: یکی نمونه تک موتور الکتریکی و دیگری مدل مجهز به سامانه تمام چرخ محرک که از دو موتور الکتریکی استفاده می کند. با توجه به بهره برداری از معماری 800-ولت در سیستم باتری، امکان شارژ سریع برای اکسید استرا ئی اس فراهم شده است.

باتری خودرو توسط دیگر کمپانی مطرح چینی یعنی CATL  و BYD تولید می شود. تنها 5 دقیقه زمان نیاز است تا انرژی لازم برای پیمایش 150 کیلومتر در باتری ذخیره شود. بیشینه برد حرکتی نیز بالغ بر 700 کیلومتر محاسبه شده است.

اطلاعاتی که تا کنون در رابطه با مدل های قابل سفارش در بخش پیشرانه موجود است:

نمونه تک موتور 312 اسب بخاری با باتری لیتیم-آهن-منگنز-فسفات کمپانی CATL

نمونه تک موتور 251 اسب بخاری با باتری بلید کمپانی بی وای دی

نمونه تک موتور 312 اسب بخار یبا باتری لیتیم-آهن-فسفات کمپانی CATL

نمونه دو موتور 167+312 اسب بخاری با باتری CATL’s ternary lithium + iron manganese phosphate lithium

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید این خودرو ظاهری کاملا اسپرت دارد. چراغ های اصلی جلو باریک و تیز با گرافیک داخلی ال ئی دی، سیستم لیدار بالای شیشه اصلی جلو، نمایشگر ال ئی دی در طرفین سپر اصلی جلو و بسیاری از جزئیات دیگر در محصول جدید اکسید جلب نظر می کند.

درقسمت عقب نیز از چراغ اصلی باریک و پیوسته استفاده شده و این منظره جذاب با حضور یک بال فعال تکمیل می شود.

در نمای جانبی نیز دستگیره های درب پاپ-آپ و عناصر کرومی در قاب شیشه ها جلب نظر می کنند. به آنچه گفته شد باید سانروف پانورامیک را نیز اضافه کنیم.

کابین محیط مینیمال و باکیفیتی را شکل می دهد و فناورانه ها نیز با نمایشگرها برجسته شده اند. نمایشگر اصلی 15.6 اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی، نمایشگر هداپ، نمایشگر دیجیتال باریک 12.3 اینچی اطلاعات کیلومتر، سیستم عامل هارمونی و بیش از 30 فضای ذخیره سازی در کابین از جمله امکانات اکسید استرا ئی اس در این بخش هستند.

کمپانی هواوی در توسعه فناورانه ها با چری همکاری داشته است.

از اکسید استرا ئی اس به عنوان رقیبی برای بی وای دی هان ئی وی، لیپ موتور سی01 و نتا اس نام برده می شود.

اکسید استرا ئی اس از طراحی منطبق با قوانین آئروداینامیک بهر می برد و در همین رابطه چری ادعا دارد که شاخص ضریب درگ خودرو مذکور عدد 0.205 سی دی را نشان می دهد.

در آزمایش ها، اکسید استرا ئی اس با دو موتور الکتریکی طی 3.8 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 100 کیلومتر برساعت رسیده است که رکورد چشمگیری محسوب می شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم