فونیکسریمکسبهتام

هزینه خودروهای برقی همچنان بالا می‌ماند

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت خودروسازی بنز آلمان اعلام کرد که هزینه‌های متغییر تولید و استفاده از خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی و گازوئیلی در آینده همچنان بالاتر خواهد بود.

هزینه خودروهای برقی همچنان بالا می‌ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹:۰۰

    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، اولا کالانیوس، مدیرعامل شرکت خودروسازی بنز آلمان، طی سخنانی گفت: هزینه‌های متغیر تولید و استفاده از خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی و گازوئیلی همچنان در آینده بالاتر خواهد بود.

    وی گفت: این مسئله باعث تداوم رقابتی سخت در بازار خودرو می‌شود.

    در حالی مدیرعامل بنز این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کرده که این شرکت جزئیات جدیدی درباره مدل جدید خودروی برقی مدل CLA خود را منتشر کرده که گفته می‌شود 30 تا 35 درصد توان طی مسافت بیشتری با هر بار شارژ دارد.

    وی در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودروی مونیخ گفت: نمی‌توانیم بالا بودن هزینه‌های متغیر تولید خودروهای برقی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دوش مصرف‌کنندگان بیاندازیم. از جمله این هزینه‌های بالا می‌توان به قیمت بالای مواد اولیه تولید باتری، توسعه نرم‌افزاری و هزینه‌های شارژ اشاره کرد.

    مدل جدید CLA بنز، در هر 100 کیلومتر 12 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند و می‌تواند با هر بار شارژ 750 کیلومتر مسافت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی کند و این در حالی است که خودروی برقی شاسی بلند EQA350 بنز که هم اکنون در حال عرضه به بازار است به ازای هر 100 کیلومتر 17 تا 18 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند.

    مدیر عامل بنز می‌گوید: هزینه تولید خودروی جدید تا 50 درصد کاهش یافته و قرار است تولید این خودرو از سال آینده آغاز شده و سال 2025 وارد بازار شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط