فونیکسریمکسبهتام

بررسی و مقایسه لاماری ایماX در برابر رقبا

نبرد تازه لاماری با نسخه X +جدول

عصر خودرو- آرین پارس موتور با رونمایی از نسخه فول آپشن لاماری ایما با پسوند X جانی تازه به این کراس اوور در بازار رقابتی کراس اوورهای چینی داده است.

نبرد تازه لاماری با نسخه X +جدول
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹:۰۰
  • نبرد تازه لاماری با نسخه X +جدول
  • نبرد تازه لاماری با نسخه X +جدول
  • نبرد تازه لاماری با نسخه X +جدول
  • نبرد تازه لاماری با نسخه X +جدول
  • نبرد تازه لاماری با نسخه X +جدول
  • نبرد تازه لاماری با نسخه X +جدول

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  لاماری ایما تا پیش از معرفی نسخه X به دلیل نبود آپشن هایی نظیر تنظیم برقی صندلی شاگرد، سرد کن صندلی، در برقی عقب، تعویض دستی دنده تیپ ترونیک، رادار حرکت بین خطوط ، هشدار برخورد از جلو و ... عموما در برابر رقبا از نظر امکانات رفاهی به عنوان ضعیف ترین عضو حاضر در بین کراس اوور های متوسط بازار قرار می گرفت اما طراحی ظاهری جذاب و متفاوت آن در کنار پیشرانه 1.5 لیتری توربو GDi با حداکثر توان 195 اسب بخار و گیربکس 7سرعته دو کلاچه نقطه قوتی بود که موجب رشد قابل توجه فروش این محصول در بازار و تبدیل شدن آن به یکی از خوش فروش ترین و موفق ترین خودروهای بازار مونتاژی های کشور شد. حال نسخه X این کراس اوور به عنوان مدلی فول آپشن آماده رقابتی قدرتمند‌تر با رقبای هم‌کلاسش در بازار است.

تاثیر تغییرات تازه نسخه X در جایگاه رقابتی لاماری ایما:
مهمترین امکانات جدید در تیپ فول آپشن لاماری ایما شامل مواردی همچون در برقی عقب، تنظیم برقی صندلی شاگرد، گرم کن صندلی های جلو، تهویه صندلی راننده ، ماساژور صندلی راننده، چراغ های جدید LED جلو، دوربین 360 درجه، هشدار نقاط کور، رادار حرکت بین خطوط LDWS ، هشدار برخورد از جلو FCWو ... می شود. صف طویلی از رقبا روبروی لاماری ایما X قرار دارد که شامل خودروهایی مانند فونیکس تیگو7 پرو، فونیکس تیگو8 ، دیگنیتی پرایم و پرستیژ، فیدلیتی پرایم و پرستیژ، KMC K7 می شود.

لاماری ایما X بدون تغییر در نمای ظاهری به میدان رقابت بازگشته است. این خودرو از نظر ابعاد کمی بزرگتر از تیگو7 پرو و کوچکتر از رقبایی همچون دیگنیتی، فیدلیتی، KMC K7 و مشابه هایما 8S است. تنهای تغییر در بخش فنی لاماری ایما X اضافه شدن قابلیت تعویض دستی به گیربکس 7 سرعته دو کلاچه این خودرو است که تازه این خودرو را همردیف گیربکس فیدلیتی پرستیژ قرار می دهد و د ورقیبش دیگرش یعنی فیدلیتی نیوپرایم و KMC K7 از گیربکس 6 سرعته دو کلاچه بهره می برند. اما جذاب ترین گزینه ها در رقابت گیربکس، دیگنیتی پرستیژ و هایما 8S با گیربکس های 6 سرعته AT هستند و تیگو7 پرو و دیگنیتی پرایم نیز به گیربکس اتوماتیک CVT مجهز شده اند.

در بخش تجهیزات ایمنی، اضافه شدن امکاناتی نظیر رادار هشدار حرکت بین خطوط LDWS و هشدار برخورد از جلو FCW در کنار هشدار نقاط کور BSD موجب شده تا در زمینه امکانات ایمنی این کراس اوور با کیسه های هوای جلو، جانبی و پرده ای جلوتر از تیگو7 پرو، دیگنیتی پرایم، فیدلیتی نیو پرایم، دیگنیتی پرستیژ و KMC K7 قرار بگیرد.
اضافه شدن دوربین 360درجه موجب همسطح شدن این کراس اوور با رقبایش شده و ارزش افزوده ای در رقابت برای آن ایجاد نکرده اما اضافه شدن تنظیم برقی به صندلی شاگرد به همراه دو گرم کن، تهویه صندلی راننده و ماساژور صندلی راننده، لامار یایما X را در این بخش در صف سه خودرو برتر در کنار فیدلیتی پرستیژ و KMC K7 قرار داده است. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که تیگو8 پرو در این مقایسه مورد بررسی قرار نگرفته و به عنوان لیدر و پیشرو اصلی این کلاس از خودروها در همه مشخصه های امکانات از دیگر رقبا برتری دارد.

لاماری ایما X با امکانات جدید در صف رقابت با کراس اوور های 4.5 تا 4.8 متری در زمره 5 گزینه برتر قرار گرفته است و با طراحی ظاهری جذاب و مورد پسند بازار ایران، شانس رقابت و افزایش محبوبیتش در بازار را افزایش داده است.

 

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط