فونیکسریمکسبهتام

جدیدترین محصول کلاس B سایپا با چه تغییراتی می آید؟

تازه های اطلس در یک نگاه

عصر خودرو- اطلس جدیدترین محصول سایپا بر پایه پلتفرم X۲۰۰ است که بهسازی های متعددی در نمای ظاهری، مشخصات فنی، امکانات، عایق بندی و دیگر بخش های آن نسبت به محصولات پیشین نظیر کوییک اعمال شده است.

تازه های اطلس در یک نگاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اطلس، هاچ بک جدید سایپا با فرم مینی کراس است که در گام نخست از زبان جدید طراحی سایپا پیروی می کند که جلوپنجره با طرحی متفاوت از بارزترین نکات آن است و چراغ های عقب نیز فرمی متمایز به خود گرفته اند. ابعاد کلی اتاق نسبتا مشابه کوییک است اما فضای بار با افزایش 60 لیتری به 285 لیتر در مقایسه با کوییک رسیده است.

     

    اطلس قرار است نسخه بهبود یافته پیشرانه M15 با پسوند GSI استفاده کند که نسبت به نسخه قبلی با اضافه شدن سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها یا VVT، هدرز و برخی بهسازی‌های دیگر ، توان تولید قدرت 90 اسب بخار را دارد و حداکثر گشتاورش نیز به 137 نیوتون متر رسیده است. یکی از مهمترین اهداف بهسازی پیشرانه اطلس، کاهش مصرف سوخت بوده که در نتیجه آن در سیکل ترکیبی، مصرف سوخت این خودرو به 6.9 لیتر رسیده که کاهش 0.3 لیتری را نشان می دهد. این پیشرانه جدید همچنین با کاهش دور موتور بخصوص روی سرعت های بالا، هم فشار روی موتور را کاهش می دهد و هم موجب کاهش مصرف سوخت می شود. حداکثر گشتاور این پیشرانه جدید با رشد 7 نیوتون متری در دور موتور پایین تری نسبت به نسخه قبلی به دست می آید.

     

    یکی دیگر از مزایای قوای محرکه جدید اطلس در مقایسه با خودروهای پیشین بر پایه پلتفرم X200، استقرار دائمی دریچه گاز برقی است که امکان نصب برخی آپشن ها نظیر کروز کنترل را فراهم می کند. این خودرو قرار است در دو تیپ و 4 نسخه E، G ، L و S به بازار عرضه شود که فول ترین مدل E و G خواهد بود اما در هر دو تیپ، نسخه های مجهز به گیربکس اتوماتیک CVT نیز در نظر گرفته شده است که قابلیت تعویض به صورت 6سرعته دستی را نیز دارد. سیستم کمکی فرمان اطلس در نسخه های مجهز به گیربکس اتوماتیک از نوع الکتریکی درنظر گرفته شده و در نسخه های مجهز به گیربکس دستی به دلیل اقتصادی بودن خودرو از نوع هیدرولیک است.

    مهندسین سایپا در بهسازی این محصول نسبت به مدل های قبلی، عایق بندی کابین را تقویت کرده اند تا صدای موتور کمتر به داخل اتاق منتقل شود.

    مهمترین تحولات اطلس نسبت به خودروهای پیشین این پلتفرم علاوه بر نمای ظاهری و قوای محرکه به کابین با طراحی جدید داشبورد و آپشن های متنوع مربوط می شود. طراحی داشبورد جدید اطلس مشابه محصولات اقتصادی برند رنو و کاملا نسبت به داشبورد قبلی محصولات خانواده X200 متفاوت است.

     

    اطلس در تیپ 2 نسخه E که فول آپشن ترین نسخه این خودرو است به امکاناتی نظیر ترمز ESC+TCS+HSA+ABS+EBD+BAS، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک ، غربیلک فرمان D-TYPE، چراغ روشنایی اتوماتیک (Auto Light)، مولتی مدیا با نمایشگر 7 اینچ، دوربین دید عقب، صندلی با روکش چرم، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، سانروف، سیستم استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید PEPS، بدنه با سقف رنگی متمایز همراه با ملحقات رنگی، شیشه دودی عقب، سنسور باران، توییتر 2 عدد و تشخیص نقطه کور BSD مجهز شده است. البته به نظر می رسد نسخه پایه این خودرو امکاناتی نظیر نمایشگر لمسی  7 اینچ، دوربین عقب، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، سانروف، بدنه دو رنگ، صندلی راننده با گرم کن، سنسور باران، شیشه دودی عقب ، هشدار نقاط کور و توییتر را در فهرست آپشن ها ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو