فونیکسریمکسبهتام

تعداد گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری انواع خودروها اعلام شد

عصر خودرو- ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در جدولی تعداد گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری انواع خودروها را اعلام و رئیس این ستاد تاکید کرد که تا زمان تصویب آیین‌نامه جدید، تمامی خودروهای تولیدی مکلفند از گروه گواهی اسقاطِ مجاز برای استفاده در گروه خودرویی تولیدی خود استفاده کنند.

تعداد گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری انواع خودروها اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایدرو، ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در جدولی، معادل تعداد گواهی اسقاط را که برای شماره‌گذاری انواع خودروها ضروری است، اعلام کرده است.

    بر این اساس آن به‌ترتیب، برای هر موتورسیکلت معادل یک هفتم گواهی اسقاط، سواری شخصی یک گواهی، تاکسی معادل دو گواهی، ون نوع M1 (تا 8 مسافر و تناژ حمل بار تا 1.5 تن) معادل سه گواهی، مینی‌بوس و ون نوع M2 (ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ 1 + 16 مسافر ﻭ ﺗﻨﺎﮊ ﺣﻤﻞ ﺑﺎﺭ ﺗﺎ پنج ﺗﻦ) معادل پنج گواهی، اتوبوس شهری و بین شهری 14 گواهی، وانت یک تن و پایین‌تر دو گواهی، وانت بالاتر از یک تن و کامیونت 2 تا 6 تن سه گواهی، کامیون سبک 6 تا 10 تن پنج گواهی، کامیون متوسط 10 تا 26 تن 12 گواهی، کامیون سنگین 26 تن و بالاتر 14 گواهی و در نهایت کامیون کشنده معادل 16 گواهی اسقاط نیاز دارند.

    در این رابطه، طبق اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) به ایسنا، مهران سالاریه- رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده- ضمن اشاره به ﺍﺑﻼﻍ ﺍﺻﻼﺣﯿﻪ ماده 10 ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭ، اظهار کرد: بر این اساس خودروهای تولیدی مشمول قانون مذکور به هفت گروه شامل انواع ﻣﻮﺗﻮﺭﺳﯿﮑ ﺖ، سواری، ون، وانت، کامیونت، مینی‌بوس، اتوبوس، کامیون و کشنده تقسیم می‌شوند.

    وی تاکید کرد: تمامی این خودروها در چهار گروه گواهی اسقاط شامل موتورسیکلت، سواری، دیزل سبک و دیزل سنگین قرار گرفته‌اند که بر اساس جدول معادل‌سازی، تعداد گواهی اسقاط مورد نیاز برای خودروهای تولیدی و وارداتی مشخص شده است تا سازندگان و واردکنندگان وسائل نقلیه براساس آن برای شماره‌گذاری محولات خود اقدام کنند.

    رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خوردوهای فرسوده تصریح کرد: تا زمان تصویب آیین‌نامه جدید، تمامی خودروهای تولیدی مکلف هستند از گروه گواهی اسقاط مجاز برای استفاده در گروه خودرویی تولیدی خود استفاده کنند.

    گفتنی است که یکی از ارکان شماره‌گذاری وسائط نقلیه تولیدی یا وارداتی نوشماره، دریافت مجوز از ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده است؛ بنابراین تمامی وسایط نقلیه نوشماره اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت برای دریافت مجوز شماره‌گذاری یا مشمول ارائه گواهی اسقاط یا پرداخت عوارض مربوطه به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

    طبق تاکید ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، تولیدکنندگان خودرو ‌و موتورسیکلت که نسبت به ارائه عوارض اسقاط برابر قانون اقدام نکنند؛ برابر هماهنگی انجام شده با پلیس راهور فراجا شماره‌گذاری محصولات این دسته از تولیدکنندگان متوقف شده و انجام نخواهد شد.

    اطلاعیه‌ای مربوطه از طریق این سامانه به آدرس  nnhk.ir قابل مشاهده و جدول معادل‌سازی برای ارائه گواهی اسقاط‌ به شرح زیر است:

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط