فونیکسریمکسبهتام

معرفی خودرو برقی مشترک کرمان خودرو و گروه مپنا

شرکت نبکا کراس اوور برقی ET۵ را به نمایش گذاشت+ تصاویر

عصر خودرو- نبکا به عنوان شرکت مشترک کرمان خودرو و گروه مپنا برای نخستین بار کراس اوور اسکای‌ول ET۵ را در نمایشگاهی به مناسبت هفته دولت در کنار دیگر دستاورد های برقی حوزه خودرو به نمایش گذاشته است. شنیده ها حاکی از آن است که فروش این خودرو برقی به عنوان نخستین خودرو بازار ایران در این کلاس از آبان ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

شرکت نبکا کراس اوور برقی ET۵ را به نمایش گذاشت+ تصاویر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کراس اوور ET5 محصول برند اسکای‌ول چین است که به زودی مونتاژ آن توسط نبکا آغاز خواهد شد. این خودرو تاکنون به بازارهای معتبری همچون ترکیه و آلمان راه پیدا کرده و فروشش آغاز شده و در آمریکا نیز به نمایش درآمده است.

ET5 به طور خلاصه یک کراس اوور سایز متوسط با طول حدود 4.7 متر و فاصله 2.8 متر بین دو محور است که در این کلاس بیشترین فا را به کابین سرنشینان اختصاصی می دهد. کراس اوور برقی نبکا که محصول مشترک کرمان خودرو و مپنا است از باتری های 74 کیلوواتی انرژی می گیرد و پیشرانه آن توانایی تولید حداکثر توان 204 اسب بخار و حداکثر گشتاور 320 نیوتون متر را دارد. از آنجایی که گشتاور در خودروهای برقی به صورت خطی و مستمر در مدار است، شتابگیری این خودرو حتی با وجود وزن 1.8 تا 1.9 تنی قابل توجه است.

ET5 در زمینه امکانات ایمنی یکی از به روز ترین خودروهای بازار ایران به حساب می آید که از دو رادار استفاده می کند و به تکنولوژی ADAS یا رانندگی خودکار سطح 3 مجهز شده است به گونه ای که امکان حفظ حرکت خودرو به صورت خودکار بین خطوط را فراهم می کند و کروز کنترل ان به صورت هوشمند فاصله با خودرو روبرویی را تنظیم می کند.

همچنین رادار پشت آینه این خودرو هشدار حرکت بین خطوط و هشدار برخورد از جلو را فراهم می کند. این خودرو همچنین به دوربین 360 درجه، سنسور های عقب و جلو، صندلی های با روکش چرم، زیرپایی صندلی راننده با قابلیت خواباندن کامل، نمایشگر 12.3 اینچی میانه داشبورد، نمایشگر پشت فرمان، ترمز پارک برقی، زیردستی سرنشینان عقب، شارژر وایرلس، در برقی عقب، سنسور باز کردن در عقب با پا و ... نیز مجهز شده است.

ET5 به عنوان یک خودرو برقی قابلیت پیمایش 520 کیلومتر در سیکل NEDC را فراهم می کند و شارژ سریع آن از 20 تا 80 درصد تنها حدود 35 دقیقفه به طول می انجامد و شارژ عادی نیز به زمانی حدود 12 ساعت نیاز دارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط