فونیکسریمکسبهتام

خط تولید ۱۴ هزار تنی کویر تایر افتتاح شد

عصر خودرو- همزمان با چهارمین روز هفته دولت خط تولید ۱۴ هزار تنی تایر خودروهای شاسی بلند(SUV/CUV) با حضور استاندار خراسان جنوبی در مجموعه کویر تایر بیرجند به بهره‌برداری رسید.

خط تولید ۱۴ هزار تنی کویر تایر افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، این طرح اقتصادی کلیدی و مهم در مجموعه کویرتایر و با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

    مدیرعامل شرکت کویر تایر در این مراسم گفت: هزینه راه‌اندازی این خط تولید را 10 هزار و 420 میلیارد ریال است و  228 نفر در خط تولید لاستیک خودروهای شاسی بلند کویرتایر به صورت مستقیم و بیش از 800 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شدند و اشتغال مجموعه کویر تایر با احتساب این افراد، به هزار و 528 نفر رسید.

    سید محمد حسین زینلی افزود: افزایش 14 هزار تنی ظرفیت فعلی کارخانه، تامین 42 درصد از نیاز انبار، رشد 29 درصدی سرانه تولید و سود خالص بیش از 30 درصدی محصولات طراحی در این طرح از ویژگی‌های این طرح عظیم اقتصادی در خراسان جنوبی است.

    وی ادامه داد: همچنین از حدود 835 میلیارد تومان ماشین آلات مورد نیاز این پروژه حدود 42 درصد عمق داخلی سازی ساخت ماشین آلات به ارزش سه هزار و 530 میلیارد ریال است که این طرح را در ایران منحصر به فرد کرده چراکه این در طرح‌های مشابه صنعت لاستیک در ایران حدود 20 درصد از ماشین‌آلات داخلی سازی شده است.

    زینلی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح ظرفیت عملی خط تولید کویرتایر افزایش 50 درصدی دارد، افزود: تولید لاستیک در کارخانه کویرتایر پارسال 31 هزار تن بوده که تا پایان امسال به 45 هزار تن افزایش خواهد یافت و محصولات خط تولید جدید، تایرهای منحصر ماشین‌های شاسی بلند است.

    وی عنوان کرد: میزان نیاز بازار به تایر ماشین‌های شاسی بلند 3 میلیون و 275 حلقه تایر است که سهم کویر تایر 41 درصد کل نیاز کشور از تولید تایر خودروهای شاسی بلند است و خط تولید تایرهای شاسی بلند کویرتایر به دلیل ساختارهای مهیایی، 62 میلیون دلار در سال صرفه جویی ارزی به دنبال دارد.

    مدیرعامل شرکت کویرتایر افزود: بهره‌وری و سرانه تولید شرکت کویرتایر نیز با افزایش 29 درصدی، از 22 تن در سال به بیش از 29.5 تن در سال رسیده است.

    زینلی با ذکر این نکته که کویرتایر با 12 خودروساز کشور قرار دارد و 40 درصد از نیاز خودرو سازان در این کارخانه تامین می‌شود، بیان کرد: اکنون 23 درصد از ارزش افزوده استان را کویرتایر تامین می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه صنعت تایر صنعت پایین دستی خودروسازی است، گفت: در کشور حدود یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال تولید می‌شود که اکنون بعد از 11 سال در دولت سیزدهم جایگاه صنعت خودرو به رتبه چهاردهم جهان رسید و این موفقیت ارزشمند است.

    زینلی خاطرنشان کرد: کویرتایر همچنین با 17 درصد تولید کشور، دومین تایرساز کشور در حوزه تایرهای سواری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط