فونیکسریمکسبهتام

سربازان سنگین وزن سایپادیزل در نمایشگاه خودرو مشهد

عصر خودرو- سایپا دیزل با سابقه ترین و قدیمی ترین خودروساز تجاری کشور است. سبد محصولات متنوع سایپا دیزل در غرفه این شرکت در نمایشگاه خودرو مشهد حضور پیدا کرده اند.

سربازان سنگین وزن سایپادیزل در نمایشگاه خودرو مشهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در حوزه خودرو های کار و تجاری طیف گسترده ای از کامیونت 6 تن تا کامیون کشنده و اتوبوس برقی سبد محصولات سایپا دیزل را تشکیل داده است.

    نوسازی ناوگان حمل و نقل یکی از چالش های اصلی حاکمیت ها به شمار می آید، کاهش مصرف سوخت، افزایش امنیت و رفاه راننده و سرنشینان یا در خودرو هایی که با کاربری باربری در حال فعالیت هستند، سرمایه در حال جابه جایی به سرعت و امنیت بیشتر به مقصد خواهد رسید. 

    در ذیل، نگاهی داریم به جدیدترین محصولاتی که سایپادیزل در بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد در معرض دید عموم قرار داده است.

    نسل جدید کشنده KX520
    یکی از قوی ترین کشنده های صفر کیلومتر بازار متعلق به سایپا دیزل است. کشنده KX 520 یکی از جدید ترین محصولات سایپا دیزل است که نسل های قبلی این محصول همچنان در جاده های کشور در حال فعالیت هستند.

    سایپا دیزل با ارائه محصول KX رقیبی سر سخت را برای سایر کشنده ها ایجاد کرده است چرا که زنجیره خدمات پس از فروش و همچنین مزیت ها و توان این کشنده سبب شده تا نظر بسیاری از رانندگان و مالکان کشنده به این کشنده خوش قد و قامت جلب شود.

    کشنده KX 520  دارای یک موتور شیش سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر است، این موتور از برند کامینز CUMMINS است که می تواند 520 اسب بخار را به همراه 2460 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. استاندار آلایندگی این موتور یورو 5 EEV  است که توانسته سطح بالایی از استاندارد آلایندگی را کسب کند. گیربکس این کشنده پر قدرت از برند ZF است. این گیربکس اتوماتیک  12 دنده رو به جلو 2 دنده رو به عقب دارد و همچنین از سری تراکسون است که خود یکی از کارآمد ترین گیربکس های موجود در میان خودرو های کاروتجاری است.

    نسل جدید کشنده های سایپا دیزل دارای کابین به روز است که اتاق بلند محسوب می شود و دارای دو تخت خواب برای استراحت راننده و کمک راننده است. به صورت پایه کشنده KX  دارای کولر درجا، بخار درجا و یخچال داخل کابین است که برای طی کردن مسافت های طولانی مزیتی کاملا کاربردی است.

     

    کامیونت 6 تن و 8.5 تن فوتون M4
    محصول فوتونM4  که  نسل جدید کامیونت های سایپا دیزل محسوب می شوند در نسخه های 6 و 8.5 تن در حال تولید هستند،  باید اشاره  کرد نشان فوتون در سگمنت کامیونت از سالیان گذشته هم در خط تولید سایپا دیزل، جان گرفته و سپس روانه بازار شد تا امروز شاهد نسل جدیدی از این محصول باشیم.

    مهندسی محصول سایپا دیزل در خصوص کامیونت فوتون m4 به منظور پاسخ دادن به نیاز بازار دو محصول را با ظرفیت های مختلف و همچنین برخی تفاوت ها در نظر گرفته است.

    محصول 6 تن M4  بصورت خوابدار و بدون خواب عرضه می شود. در نسخه 6 تن فوتون M4  که اغلب در زمینه پخش مواد غذایی و همچنین حمل بار سبک در سطح شهر فعالیت می‌کند، میزان طول شاسی مهم است.

    فوتون M4 به یک موتور چهار سیلندر خطی توربو دیزل از نشان معروف کامنز ( کامینز ) CUMMINS مجهز شده است. این موتور قادر به تولید 155 اسب بخار و 500 نیوتن متر گشتاور است، نیرو تولید شده از طریق یک گیربکس 7 (6دنده رو به جلو+1 دنده رو به عقب)  سرعته از برند مشهور ZF به محور دیفرانسیل این خودرو منتقل می شود.  در خصوص اصالت موتور و گیربکس کامیونت فوتون نیاز به شرح نکته ای خاص نیست چرا که از نشان هایی مطرح در دنیا در این محصول استفاده شده است و خود نشان از برتری این محصول نسبت به رقبا دربازار است. از دیگر مزیت های فنی این کامیونت می توان به سیستم های بادی که محور جلو دیسکی و محور عقب کاسه ای  است اشاره کرد.

    کامیون باری KR 285 4*2
    سایپا دیزل در سبد محصول خود یک گزینه جذاب از کامیون های تک محور با ظرفیت بار 18 تن را قرار داده است. KR 285 نام کامیون جدید سایپا دیزل است، این کامیون زبان طراحی جدید دانگ فنگ قرار است عرضه شود و حس خشن و پرابهت را به بینده القا می کند.

    برند دانگ فنگ در حوزه خودرو های کارو تجاری با شریک تجاری قدیمی خود سایپا دیزل همکاری داشته است و حال محصول جدید خود را از طریق این نشان روانه بازار خواهد کرد. عرضه این محصول به بازار می تواند جایگزین مناسبی برای پیرمرد های فرسوده ای که شاید فقط رنگ ولعاب آنها تغییر کرده و همچنان در حال تردد در سطح جاده های کشور هستند باشد.

    دانگ فنگ KR 285 با مجهز بودن به کابین راحت و بروز آسایش را برای راننده فراهم آورده و دیگر خبری از سر و صدا و همچنین انعکاس گرما یا سرما محیط خارج از کابین به داخل را نیستیم.

    کامیون KR 285 مجهز به یک موتور شیش سیلندر خطی دارای توربوشارژر از برند  کامینز CUMMINS است. برند کامینز در خودرو های کارو تجاری کاملا امتحان خود را پس داده است. توان موتور 6.7  لیتری کامنز بر روی این کامیون 285 اسب بخار و 1020 نیوتن متر گشتاور است. توان تولید شده از طریق یک گیربکس 10 سرعته دستی (8 دنده رو به جلو، 2 دنده رو به عقب) به تک محور این کامیون 18 تن منتقل می شود.

    طول شاسی این کامیون از پشت کابین تا انتهای تیرک شاسی 6500 میلی متر است که با وجود فضای استراحت برای راننده فضایی مناسب برای حمل بار ایجاده کرده است.

     

    کامیون کمپرسی 4*6 KC 465 
    محصولات سایپا دیزل هر کاربری را پوشش می دهد، کاربری کمپرسی یکی از ارکان اصلی  پروژه های عمرانی  ویا فعال در معادن است. دانگ فنگ KC 465  دو محور یک کامیون مقاوم برای کاربری های سنگین است.

    کامیون های کمپرسی همیشه یک سرو گردن از سایر کامیون ها قوی تر ساخته می شوند چرا که کمرشان در زیر بار های سنگین که بر دوش می کشند خم نشود. KC 465  یک گزینه کاملا قابل اطمینان است برای اینکه به راحتی تا ظرفیت 26 تن بار را حمل کند.

    شاسی این کامیون دو محور از پشت کابین تا انتهای تیرک شاسی 5151 میلی متر است که با در نظر گرفتن فضای استراحت برای راننده (جاخوابدار) فضایی مناسب برای بار در نظرگرفته شده است.

    کامیون کمپرسی دانگ فنگ KC 465  دارای یک موتور شیش سیلندر خطی10.8 لیتری به همراه توربو دیزل است که قادر به تولید 465 اسب بخار و 2240 نیوتن متر گشتاور است. توان تولید شده از طریق یک گیربکس 18 سرعته دستی( 16 دنده رو به جلو+2 دنده عقب) به دو دیفرانسل این کامیون منتقل می شود.

    کشنده KL465
    سابقه فعالیت سایپا دیزل در اصل به ساخت کشنده و عرضه آن به بازار بر می گردد و می توان گفت در این زمینه متخصص است.

    کشنده KL  دارای یک کابین سقف بلند با فضای استراحت برای راننده و کمک راننده ( دو تخت خواب) است. این کشنده با ظرفیت بار 45 تن یک گزینه مناسب و مقرون به صرفه نسبت به سایر محصولات هم رده خود است.

    کشنده KL دارای یک موتور شیش سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر با حجم 10.8 لیتر می تواند 465 اسب بخار و 2240 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. توان تولید شده از طریق یک گیربکس  18 سرعته دستی (14 دنده رو به جلو+4 دنده رو به عقب) به محور دیفرانسل این کشنده منتقل می شود. 

     

    اتوبوس تمام برقی شهری سایپا دیزل
    محصول نوآورانه سایپا دیزل در این نمایشگاه را می توان اتوبوس تمام برقی این شرکت دانشت که با رنگ سبز در غرفه این شرکت حاضر شده است.

    یکی از چالش های اصلی این روز های مدیریت شهری کاهش مصرف سوخت و همچنین  داشتن هوای پاک برای شهروندان است. اتوبوس برقی که یک وسیله نقیله حمل و نقل عمومی جمعی است می تواند راهکاری هوشمندانه برای کاهش هر دو پارامتر بیان شده باشد.

    حداکثر ظرفیت سرنشینان این اتوبوس 86 نفر است که با 34 صندلی قادر است تا 49 مسافر ایستاده با ویلچر  و همچنین فضای مخصوص مادر و فرزند را در سطح کلان شهر های شلوغ جابجا کند.

    در داخل کابین این اتوبوس به روز سیستم اینترنت WIFI  هم برای مسافران در نظر گرفته شده تا طی سفر بتوانند از این امکان استفاده کنند. یکی دیگر از خصوصیت های این اتوبوس داشتن رمپ مخصوص معلولین است تا بتوانند به راحتی سوار و پیاده شوند.

    این اتوبوس با هر بار شارژ بین 2 الی 4 ساعت، قادر است 250 کیلومتر مسیر را پیمایش کند. ظرفیت باتری های این اتوبوس پاک 322 کیلو وات ساعت است. باتری های استفاده شده در این خودرو از نوع لیتیومی است که نسل جدید باتری ها محسوب می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط