فونیکسریمکسبهتام

نماینده مجلس:

دولت آئین نامه واردات خودرهای کارکرده را بدون دخل و تصرف تصویب کند

عصر خودرو- نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس گفت: امیدوارم دولت آئین نامه خودرو را بدون دخل و تصرف تصویب کند تا مردم شاهد اقدام حرفه ای در مبارزه با مافیا باشند.

دولت آئین نامه واردات خودرهای کارکرده را بدون دخل و تصرف تصویب کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، لطف اله سیاهکلی در نطق میان دستور(سه شنبه 31 مرداد ماه) ضمن سلام و درود به ملت بزرگ ایران و مردم حوزه انتخابیه گفت: رزمنده را رزمنده می فهمد و شهیدان را خانواده های شهدا و مجاهدان می فهمند و جانبازان را جانبازان و خانواده هایشان درک می کنند و همچنین آزاده را اسیرهای دربند بعثی ها می فهمند و اربعین را اربعینی ها می فهمند یعنی کسانی که در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند بهتر درک می کنند و اگر اربعینی نشده ایم در این فرصت باقی مانده نام خودمان را در ردیف حسینیان قرار دهیم و این موضوع عظیم را درک کنیم.

    وی  ضمن تقدیر و تشکر از دولت و رئیس جمهور بابت ارسال لایحه واردات خودروهای کارکرده به مجلس افزود: باید رضایت مردم در اولویت کارگزاران نظام باشد. امروز خودرو یکی از کالاهای اساسی مردم شده است و افزایش قیمت ها و یا عدم کنترل و تنظیم آن آثار تورمی دارد لذا لایحه خودروهای کارکرده نشان از مسئله شناسی دولت دارد و مجلس نیز با درک شرایط آن را به نحو احسن تصویب کردید و امروز شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم از وزیر صمت و کارشناسان که با مجلس همکاری کردند تا آئین نامه ای درخور تنظیم شود کمال تشکر و قدردانی دارم و امیدوارم دولت این آئین نامه را بدون دخل و تصرف تصویب کند تا مردم شاهد اقدام حرفه ای در مبارزه با مافیا باشند.

    این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: اطمینان دارم تولید خودرو به سامان خواهد رسید و بازار از انحصار خارج و رقابتی خواهد شد و شورای رقابت هم از این گردونه خارج می شود و قیمت های خودرو اعم از تولید شده ها و وارداتی واقعی خواهد شد. اقدام بعدی دولت و مجلس باید واقعی کردن قیمت سیمان، فولاد، لوازم خانگی و ... باشد. مردم باید باور پیدا کنند که هر کالایی بی دلیل افزایش قیمت پیدا کند با مدیریت و بهره گیری از توان متخصصین کاهش پیدا خواهد کرد. همان گونه که برای قمیت خودرو شاهد روند کاهشی هستیم.

    نماینده مردم قزوین و آبیک گفت: مجلس حذف شرکت های واسطه ای را تصویب کرد و امیدوارم دولت هرچه سریع تر آن را اجرا کند تا نیروهای شرکتی از بلاتکلیفی خارج شوند اما چند وعده مجلس به زمین باقی مانده است که باید اجرایی شود در وهله نخست همسان سازی حقوق بازنشستگان است که هم مجلس و هم دولت باید آن را عملیاتی کنند و از هئیت رئیسه خواهش دارم که این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد لبخند بر رخ مردان و زنان بازنشسته که زحمات فراوانی کشیدند باشیم.

    وی بیان کرد: یکی از بازنشستگان به بنده اعلام کرد که ما بازنشستگان به دلیل نداری و پایین بودن حقوق از دست میهمانان فرار می کنیم اما با بیماری چه کنیم چرا که نمی توانیم از دست بیماری فرار کنیم و هرکس می تواند به این سوال جواب دهد لطفا پاسخ خود را اعلام کند. اما جواب این سوال توجه به این عزیزان از طریق همسان سازی حقوق است و دوم نیز مسکن است که یکی دیگر از وعده های مجلس به مردم بوده است و برای آن هم قانون تصویب شد اما در اجرای قانون هنوز توفیقی حاصل نشده است و همچنان مسکن گران است و این موضوع باعث می شود تا افراد کم بضاعت سهم خود را به دلالان بفروشند و این یعنی فاجعه است چرا که فرم (ج) آنها قرمز می شود و بی خانمان باقی می مانند راه حل این مسئله در گرو همکاری بانک ها است که باید تا 80 درصد قیمت مسکن را وام بدهند در این صورت افراد می توانند سهم خود را پرداخت کنند.

    سیاهکلی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: هنوز طلب گندمکاران پرداخت نشده است و حتی علی الحساب آنها نیز پرداخت نشده و باید به این موضوع سریعا رسیدگی شود.

    وی ضمن تشکر از سرپرست وزارت ورزش برای رسیدگی به تیم فوتبال شمس آذر قزوین گفت: از 6 امتیاز کسر شده 3 امتیاز منفی حذف شد و امیدوارم با همین صراحت و شجاعت 3 امتیاز دیگر را هم حذف کند.

    این نماینده مردم بیان کرد: دشت قزوین یکی از دشت های منحصر بفرد کشور است که از بی آبی رنج می برد و کشاورزان از سهم آب خود می گذرند تا تهران با بحران آب مواجهه نشود اما بدانید که قزوین تنها مرکز استانی است که تمام آب شرب خود را از آبهای زیرسطحی استفاده می کند از وزیر نیرو می خواهم که هرچه سریع تر نسبت به کلنگ زنی آب شرب قزوین از سد طالقان اقدام کند که با این کار آب شرب 14 شهر و 194 روستا حل می شود و چاه های آب شرب موجود هم از این بی آبی به کمک کشاورزان می رود و آنها را از بحران درآمد نجات می دهد.

    وی گفت: از وزیر کشور می خواهم که هر چه سریع تر نسبت به شهرستان شدن طارم سفلی، الموت غربی و شرقی و محمدیه و نیز شهر شدن نصرب آباد اقدام کند. از قرارگاه امام حسن (ع) به سبب انعقاد محرومیت زدایی در استان تشکر می کنم و از این عزیزان می خواهم تا فصل سرما فرا نرسیده است اقدام لازم را جهت اجرایی شدن پروژه ها انجام دهد از سپاه قزوین هم بخاطر محرومیت زدایی تشکر می کنم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط