فونیکسریمکسبهتام

خودروهای جدید چین در راه اروپا

عصر خودرو- سازندگان خودروهای برقی چین برای تسخیر اروپا با چالش‌های هزینه و مصرف‌کننده مواجه هستند.

خودروهای جدید چین در راه اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، برندهای چینی احتمالاً برای فروش خودروهای خود در اروپا با همان قیمت چین مشکل دارند و آنها همچنین به ایجاد اعتماد نیاز دارند.

    کلیشه‌های تولید چین، هزینه‌های واردات و بازار کمتر توسعه‌یافته خودروهای برقی تنها برخی از مشکلاتی است که برندهای چینی مانند بی‌وای‌دی، نیو و سایک موتور برای پیشرفت در اروپا باید با آنها مقابله کند. تحلیلگران اظهار کردند که از خودروهای الکتریکی جدید فروخته شده در اروپا تا کنون در سال جاری، 8 درصد را برندهای چینی تولید کرده است که نسبت به سال گذشته 6 درصد و سال 2021  نیز 4 درصد افزایش یافته است.

    طبق مطالعه، حداقل 11 خودروی برقی جدید و انبوه ساخت چین تا سال 2025 در اروپا عرضه خواهند شد. کارلوس تاوارس، مدیر عامل شرکت خودروسازی استلانتیس، ماه گذشته درباره «هجوم» خودروهای برقی ارزان قیمت چینی به اروپا هشدار داد.

    اسپیروس فوتینوس، مدیرعامل شرکت زیکر متعلق به جیلی عنوان کرد که لجستیک، مالیات بر فروش، عوارض واردات و برآورده کردن الزامات گواهینامه اروپایی، همه هزینه‌ها را افزایش می‌دهند. در حالی که برخی از برندهای چینی در اروپا به خوبی شناخته شده‌اند، برخی دیگر به ایجاد اعتماد نیاز دارند.

    بر اساس گزارش رویترز، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر خریداران خودروهای الکتریکی در اروپا برندهای چینی را نمی‌شناسند و افرادی که این کار را انجام می دهند، برای خرید یک خودروی چینی تردید دارند. تنها 14 درصد از 1629 مصرف‌کننده آلمانی در سال 2022 از بی‌وای‌دی، دومین سازنده بزرگ خودروهای برقی جهان پس از تسلا، آگاه بودند. در مجموع 17 درصد نام برند پریمیوم نیو را شنیده بودند، در حالی که 10 درصد از لینک اند کو جیلی و 8 درصد از اکسپنگ اطلاع داشتند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط