فونیکسریمکسبهتام

چالش خودروساز‌های چینی برای تسخیر بازار خودروی برقی اروپا

عصر خودرو- شرکت‌های سازنده خودر‌وهای الکتریکی در چین برای افزایش سهم خود در بازار این خودرو‌ها در اروپا با چالش‌های هزینه و مصرف کننده مواجه هستند.

چالش خودروساز‌های چینی برای تسخیر بازار خودروی برقی اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سازندگان خودرو‌های الکتریکی چین که در بازار داخلی کشور خود از رقبای خارجی خود در کسب رتبه‌های برتر فروش پیشی گرفته اند، در حال ورود به اروپا هستند و با مجموعه جدیدی از چالش‌ها آماده می‌شوند. هزینه‌های واردات و بازار کمتر توسعه‌یافته خودروی برقی، تنها برخی از مشکلاتی است که برند‌های چینی مانند BYD، Nio و MG باید بر آن غلبه کنن تا در اروپا رشد کنند.

    از خودرو‌های برقی جدیدی که تا کنون در اروپا امسال فروخته شده است، 8 درصد توسط برند‌های چینی ساخته شده است که نسبت به سال گذشته 6 درصد و نسبت به سال 2021، 4 درصد افزایش داشته است. طبق مطالعه انجام شده، حداقل 11 خودروی برقی جدید و انبوه ساخت چین تا سال 2025 در اروپا عرضه خواهند شد. خودروسازان غربی متلاطم هستند و کارلوس تاوارس، مدیر عامل شرکت خودروسازی استلانتیس ماه گذشته در مورد تهاجم خودرو‌های برقی ارزان قیمت چینی به اروپا هشدار داد. کنگره جهانی خودرو‌های انرژی جدید سازندگان چینی برق در سپتامبر امسال به عنوان بخشی از نمایشگاه تجاری خودرو IAA آلمان برگزار می‌شود. این اولین باری است که این رویداد خارج از چین برگزار می‌شود.

    به گفته محققان میانگین قیمت یک خودروی الکتریکی در چین در نیمه اول سال 2022 کمتر از 32000 یورو (35000 دلار) بود در حالی که در اروپا حدود 56000 یورو بود. در واقع شرکت‌های چینی احتمالاً برای فروش خودرو‌های خود در اروپا به همان قیمتی که در داخل چین است، مشکل دارند. مدیرعامل شرکت چینی جیلی میگوید: لجستیک، مالیات بر فروش، عوارض واردات و برآورده کردن الزامات گواهینامه اروپایی، همه هزینه‌ها را افزایش می‌دهند. ترجیحات اروپایی ها، مانند باتری‌های بزرگ برای تامین انرژی سفر‌های طولانی تر، ممکن است باعث افزایش هزینه‌ها شود.

    از طرفی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر خریداران بالقوه EV در اروپا برند‌های چینی را نمی‌شناسند و کسانی هم که میشناسند در خرید یک خودروی چینی مردد هستند که کار چینی‌ها برای جلب اعتماد و انطباق با ذائقه اروپایی را سخت می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط