فونیکسریمکسبهتام

بازدید رئیسی از خودروهای برقی هیبریدی تولید داخل

عصر خودرو- رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت از تعدادی از خودروهای هیبریدی و تمام برقی تولید شرکت‌های خودروساز داخلی بازدید کرد.

بازدید رئیسی از خودروهای برقی هیبریدی تولید داخل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت از تعدادی از خودروهای هیبریدی و تمام برقی تولیدی و مونتاژی شرکت‌های خودوساز داخلی بازدید کرد و با توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت و دست اندرکاران مربوطه از جزئیات روند تولید و تجاری‌سازی این خودروها مطلع شد.

    به گفته وزیر صمت، رئیس جمهور در جریان بازدید از شرکت مپنا ضمن بازدید از تعدادی از این خودروها که در شرکت مپنا برقی شده بودند،‌ دستوراتی در راستای توسعه برقی‌سازی خودروها صادر کرده بود که بازدید امروز در واقع به ارائه نتایج اجرای این دستورات اختصاص داشت.

    با توجه به مشکلات زیست محیطی و آلایندگی خودروهای احتراقی و نیز ظرفیت کشور در عرصه زیرساخت‌های برقی، ایجاد تحول در عرصه تولید خودرو و افزایش تولید خودروهای برقی و هیبریدی در دستور کار دولت مردمی و بالاخص وزارت صمت قرار گرفته، تا ضمن کمک به کاهش آلایندگی محیط زیست از ناحیه خودروهای شخصی و عمومی در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی صورت گیرد.

    بر اساس توافقات صورت گرفته میان وزارت صمت و دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری تهران، نصب جایگاه‌های شارژ خودروهای برقی در تهران آغاز شده و تا هفته دولت حداقل 70 ایستگاه افتتاح خواهد شد و تا پایان سال علاوه بر گسترش زیرساخت‌های استفاده از خودروهای برقی در تهران، ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در مسیر بین‌راهی میان استان تهران و استان‌های همجوار و برخی دیگر از استان‌های پرتردد نظیر خراسان رضوی نیز نصب خواهند شد.

    در حال حاضر تولید خودروهای برقی عمومی نظیر تاکسی، خودروهای اشتراکی و خودروهای شخصی در دستور کار قرار داشته و علاوه بر عرضه خودروهای برقی مونتاژی در حال حاضر، خط تولید تجاری خودروهای هیبریدی و تمام برقی داخلی نیز از سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

    رئیس جمهور در جریان این بازدید ضمن رانندگی کوتاه با یکی از این خودروها گفت: حسن این خودروها علاوه بر صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی هوا، محیط‌زیست و آلودگی‌های صوتی، این است که به طور کامل بومی‌سازی شده و در داخل کشور تولید می‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط