فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران خبر داد:

انعقاد قرارداد تامین ۱۰۰۰ خودروی برقی

رایزنی با ۳ وزارتخانه‌ درباره تسهیلات تاکسی‌های برقی

عصر خودرو- شهردار تهران در مراسم بازدید اعضای شورای شهر تهران از خودروهای برقی ویژه تاکسی تاکید کرد: با وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، نفت و وزارت کشور برای ارائه تسهیلات ویژه به تاکسی‌های برقی رایزنی خواهیم کرد.

انعقاد قرارداد تامین ۱۰۰۰ خودروی برقی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، پس از پایان یکصدوهفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران به همراه تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران و جمعی از اعضای شورا به همراه زاکانی شهردار تهران از خودروهای برقی در محوطه شهرداری تهران بازدید کردند.

    در این بازدید علیرضا زاکانی شهردار تهران اظهار کرد: درخواست اول ما تامین 50 هزار دستگاه خودرو برای تاکسی‌های برقی بوده است. ابلاغیه تبصره 12 مورد بررسی قرار گرفته و با معاون وزیر نفت در این خصوص جلسه‌ای داشتیم و جدول تامین مالی را شهرداری آماده کرده و بحث شد که اصل خودروها مورد دقت قرار گیرد. ما به ازای توانمندی تولید، نظر خودروسازان و رانندگان تاکسی را در این خصوص دریافت خواهیم کرد. میزان تولید، قیمت و جذابیت برای رانندگان تاکسی مورد اهمیت و تأکید است.

    وی ادامه داد: تأمین خودروهای برقی را دنبال خواهیم کرد. در این خودروها هم آرامش و هم آسایش در استفاده وجود دارد و از سوی دیگر استفاده از آنها صرفه‌جویی انرژی و کاهش آلایندگی را به دنبال دارد. برهمین اساس به سمت برقی‌سازی می‌رویم و امروز قرارداد 1000 دستگاه خودرو با همین هدف منعقد شد.

    شهردار تهران با اشاره به این‌که به دنبال هماهنگ کردن زیرساخت‌ها هستیم، اضافه کرد: 72 هزار تاکسی در شهر داریم که بخش عمده‌ای از آن عمر مفید خود را از دست داده و نیازمند نوسازی است. وزیر صنعت، معدن و تجارت توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد و جلسات هفتگی در این خصوص برگزار می‌شود و نهایتا نتیجه این تلاش‌ها این شد که خودروها انتخاب و اختیار به رانندگان در این زمینه داده شود. امروز پنج خودرو و هفته گذشته نیز دو خودرو رونمایی شد تا با قابلیت، قیمت و تجهیزات آشنا شویم و براساس آن نیز دست به ارائه خدمات بزنیم.

    زاکانی تاکید کرد: بی‌تردید براساس و مبنای تولید داخل حرکت می‌کنیم و کارخانجات داخلی یک طرف موضوع هستند که خودرو را ارائه می‌دهند و ما نیز تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهیم. در حال حاضر خودروها وارد و بخشی از آنها بومی‌سازی و داخلی سازی شده‌اند آنچه مهم است اینکه داخلی سازی و ارائه خدمات را دنبال کنیم. همچنین نحوه تسهیلات و شرایط را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم و با وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، نفت وزارت کشور جلساتی را برگزار کرده‌ایم تا تسهیلات ویژه در نظر گرفته شود و امیدواریم از این توان استفاده شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط