فونیکسریمکسبهتام

اتوبوس‌های وارداتی به اربعین امسال نمی‌رسد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ۲ هزار دستگاه اتوبوسی که قرار بود وارد شود، فقط ۱۵۰ دستگاه اتوبوس ثبت سفارش شده است.

اتوبوس‌های وارداتی به اربعین امسال نمی‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه یک تفاهم نامه با تولید کنندگان داخلی منعقد شده که 2 هزار دستگاه اتوبوس طی سه سال خریداری کنیم بیان کرد: از 2 هزار دستگاه وارداتی بالغ بر 150 دستگاه ثبت سفارش شده، اما خرید واردات اتوبوس به دلیل لزوم هماهنگی با دستگاه‌هایی، چون محیط زیست، سازمان استاندارد، مجموعه پلیس راهور و گمرک فرآیند زمان بری است.

    معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه تصریح کرد: اتوبوس، سفارشی ساخته می‌شود و به دلیل اینکه در ایام شیوع بیماری کرونا، تقاضای سفر کاهش پیدا کرد تولید اتوبوس نیز کم شد، اما هم اکنون بخش خصوصی به دنبال تأمین ارز است.

    وی افزود: خیلی تلاش کردیم برای اربعین امسال اتوبوس‌های وارداتی برسد، اما این اتفاق نیافتاد و باید منتظر سال بعد باشیم و از هفته دولت امسال تا هفته دولت سال بعد قول می‌دهیم که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی اتفاق‌های خوبی در خصوص افزایش ظرفیت ناوگان جاده‌ای رقم بخورد.

    شهرکی افزود: سازمان راهداری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه پایانه مرزی در نظر گرفته و در تلاش است که سطح تردد در این ایام به نوعی کاهش چشمگیری در ترافیک نسبت به اربعین سال گذشته داشته باشد البته مسیرهای جدیدی بازگشایی شده است.

    وی درباره رفع مشکلات نقاط حادثه خیز منتهی به مرزها نیز گفت: تجهیز مسیر به علائم، پیش آگاهی‌ها، نصب علائم افقی و عمودی، لکه گیری، خط کشی و آشکار سازی‌ها انجام شده است.

    شهرکی افزود: امسال برای نخستین بار پارکینگ پایانه برکت در اختیار سازمان راهداری قرار گرفته، آسفالت شده و سطح سایبان‌ها افزایش پیدا کرده است که در اربعین سال بعد این پارکینگ تبدیل به پایانه خواهد شد.

    وی در پایان گفت: سازمان راهداری نیاز دارد 5 هزار دستگاه به ناوگان خود اضافه کند.
    شهرکی افزود: امسال به دنبال استفاده از ون در مسیرهای کوتاه هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط